"مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی" کتاب سال شد

"مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی" کتاب سال شد

کتاب «مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی» که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تهیه شده، از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران، به عنوان اثر برگزیده در سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، معرفی شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کتاب سال ایران، عنوان یک جایزه نیمه دولتی است که در بهمن هر سال از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران به نویسندگان برگزیده در بخش‌های «کلیات»، «فلسفه و روانشناسی»، «دین»، «علوم اجتماعی»، «زبان»، «علوم کاربردی»، «هنر»، «ادبیات»، «تاریخ» و «جغرافیا» اهدا می‌شود.

مهتاب معمارپور گفت: امسال در بخش علوم کاربردی، کتاب «مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی» به عنوان اثر برگزیده انتخاب و آیین پایانی جایزه کتاب سال نیز با حضور رییس جمهور در شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کتاب جامع با هدف فراهم آوری یک مرجع علمی و تخصصی در زمینه ارگونومی، به کوشش چهل نفر از اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، از پانزده دانشگاه داخلی و خارجی، نگارش و از سوی انتشارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش موثر رئیس مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه در تهیه این اثر علمی و قدردانی از گروه نویسندگان و اداره انتشارت دانشگاه و تبریک به آنان، کتاب مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی را نمونه‌ای موفق از کار علمی به صورت گروهی برشمرد.

معمارپور گفت: ویراستاران علمی کتاب مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی، دکتر «علی رضا چوبینه» استاد و دکتر «هادی دانشمندی» استادیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند.