وضعیت ذخایر خون استان بوشهر قرمز شد

وضعیت ذخایر خون استان بوشهر قرمز شد

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ذخایر خون این استان به کمتر از تامین میزان نیاز سه روز رسیده از این لحاظ در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

نرگس عبیدی روز چهارشنبه افزود: در شرایط عادی ذخایر خون استان بوشهر باید نیاز حداقل ۶ روز را تامین کند این درحالی است که در شرایط کنونی این استان با کاهش ذخایر خونی و در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش میزان مصرف بیمارستانی، وجود بیماران تالاسمی، سرطانی و شیمی درمانی، استان بوشهر در زمان حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز دارد.

عبیدی تاکید کرد:  نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و ذخایر خونی استان بوشهر باید پیوسته بیش از نیاز بیمارستانی باشد تا در صورت ایجاد شرایط اورژانسی با مشکل مواجه نشویم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با قدردانی از همه افرادی که در این مدت برای اهدای خون به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کردند،  از همه هم استانی‌هایی که شرایط اهدای خون دارند، خواست در حد توان در مراکز انتقال خون حاضر  و نیازمندان به خون را تنها نگذارند.

عبیدی، میزان مراجعه به مراکز اهدای خون از یکم فروردین تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری را ۲۷هزار و ۹۷۰ نفر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای پنجاه کیلوگرم‌ می‌توانند برای اهدای خون خود به چهار  پایگاه انتقال خون استان بوشهر در شهرهای بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند