طی یک روز ۲۵ قصابی در شیراز پلمب شد

طی یک روز ۲۵ قصابی در شیراز پلمب شد

مدیرکل دامپزشکی استان فارس از پلمب ۲۵ واحد قصابی متخلف طی یک روز در مسیر کیان‌آباد شهرستان شیراز خبر داد. حمیدرضا ناظمی شنبه ۱۶ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: واحدهای قصابی فاقد پروانه کسب قانونی، که در مبادی ورودی شیراز اقدام به کشتار خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت غیربهداشتی دام می‌کردند، پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس خاطرنشان کرد که پلمب این واحدهای قصابی، با استناد به حکم مراجع قضایی و دیوارکشی مقابل ورودی مغازه با همکاری شهرداری منطقه ۹ شیراز انجام شد.

به گفته ناظمی، این عملیات در قالب گشت همپوشان با همکاری شهرداری منطقه ۹ شیراز، مرکز بهداشت شهدای انقلاب، اداره راه و شهرسازی، اداره محیط زیست، نیروی انتظامی، دهیاری و بخشداری منطقه کیان آباد انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی فارس با اشاره طرح ضربتی نظارت بر عرضه مواد خام دامی که در یک ماه اخیر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، گفت: این طرح در جاده‌های ورودی شیراز با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

ناظمی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد غیر بهداشتی از طریق سامانه پیام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان فارس اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل دامپزشکی فارس یادآور شد: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی کشتار و عرضه غیربهداشتی دام و فرآورده‌های خام دامی جرم محسوب و با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.