نماینده شیراز: دولت مرکزى زانوى خود را از روى گلوى استان ها بردارد

پاک فطرت: همــه نمایندگان و استانداران از گذشته تاکنون براى راه آهن شیراز بوشهر شعار داده انــد و ما هم مــى رویم اما راه آهن شیراز به بوشهر ساخته نمى شود و براى خودم به عنوان نماینده متاسفم

نماینده شیراز: دولت مرکزى زانوى خود را از روى گلوى استان ها بردارد

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه کارمنــدان را مى توان بــه یک پنجم و حتى بــه نصف هم رساند، گفت: تمرکــز همه امــور در تهــران در بحث صــادرات یکى دیگــر از موانــع است و دولت مرکزى باید زانوى خود را از روى گلوى استان ها بردارد.

به علی رضا پاک فطرت در آییــن نکوداشــت روز ملى صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانى بــا اشــاره بــه اهمیــت کــار صادرکنندگــان در شرایط فعلى عنوان کرد: امروز به فعالیت در زمینه صادرات نیــاز داریم و در شرایطى کــه دنیا ما را محاصــره کرده است باید وضع صادراتى کشور عارضه یابى شود.

پــاک فطرت با اشــاره به اینکــه باید اتــاق بازرگانــى و تعاون در میــدان باشــد و منفعــل نباشــد، ابراز کرد: کاش حداقــل 5 درصد نمایندگان مجلس تجــار و بازرگانانى بودند که کار تجــارى کرده اند تا بتــوان به شرایط و مشکلات آنها بهتر رسیدگى کرد.

پاک فطــرت با اشــاره بــه اینکه سهــم ایران تنها 2 درصد در بازار هدف صادراتــى دیگــر کشور هاســت و این ظرفیــت را مى توان تا 6 درصد افزایش داد، خاطرنشان کرد: بخشى از صادرات ما مربوط به پتروشیمى است و درحالى کــه کشور ترکیه پتروشمیــى ندارد اما وضع صادرات آنها از ما بهتر است.

وى با اشاره بــه بیانات رهبرى در خصــوص رونق و افزایــش تولید افزود: نامگذارى سال به بحــث تولید اهمیت دارد و یکــى از موانعــى کــه امــروز بر سر راه تولیدکننــده و واردکننده است سیستم ادارى بسیار فلج است که این امر هم به دلیل ازدحام کارمند در اداره هاى مختلف است، کارمندانى که بدون تخصص مى خواهند کار صادرکنندگان را حل کنند.

راه آهن شـیراز به بوشهر بدون نتیجه

پــاک فطــرت با اشــاره بــه وجود قوانین متعــدد در زمینه صادرات گفت: برخــى مواقع صادر کننده باید یکســال تلاش کند تا کالایى را تولید کند اما به محض ارائه ،صادرات متوقف و به زمین مى خــورد و به همین دلیــل به سمت دلالى مــى روند که سودخوبى هم دارد.

وى خاطرنشــان کــرد که مشــوق هاى مالیاتى در یکــى دو سال اخیر کمرنگ شــده است و منفعل بــودن وزارت امور خارجــه و اینکه کارى به صــادر کننده ندارد درحالــى است که بایــد معاونین اقتصادى و سفیران قوى داشته باشد. نماینده مــردم شیــراز در مجلس شوراى اسلامى با اشاره به اینکه لوایحى کــه در مجلس است در راستاى سهولت تولید نیست، عنوان کرد: راه آهن یکى از مــواردى است که فارس عملا ندارد و همــه نمایندگان و استانداران از گذشته تاکنون براى راه آهن شیراز بوشهر شعار داده انــد و ما هم مــى رویم اما راه آهن شیراز به بوشهر ساخته نمى شود و براى خودم به عنوان نماینده متاسفم.

در پایان این مراســم و همزمان بــا روز ملى صادرات از صادرکنندگان برتــر استانى در حوزه صــادرات با اهداى تندیس و لوح تقدیر شد.