هر علامتی از سرماخوردگی اُمیکرون است

نزدن واکسن؛ دلیل فوت ۳ مبتلا به اُمیکرون

هر علامتی از سرماخوردگی اُمیکرون است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نشانه های سرماخوردگی به معنی تست مثبت بوده و می تواند اُمیکرون باشد لذا فرد باید خود را قرنطینه کند.

دکتر محمدحسین سرمست اظهار داشت: هر فردی که به کرونا مبتلا شده باید اُمیکرون فرض کنیم زیرا تا ثابت شود تمام اعضای خانواده اش را گرفتار می کند.

وی همچنین با بیان اینکه کیت اُمیکرون در استان موجود است افزود: برای اطمینان بیشتر نمونه های کرونا به تهران ارسال می شود.

سرمست در خصوص کمبود واکسن آسترازنکا در خوزستان نیز اظهار داشت: این نوع واکسن در خوزستان موجود است ولی به تعداد کم و فقط برای افراد خاصی که ضروری بوده و قصد سفر به خارج کشور را دارند تزریق می شود.

نیازی به تزریق همگانی واکسن آسترازنکا نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه نیازی به ترریق همگانی واکسن آسترازنکا نیست و هر نوع واکسنی که در دسترس بود باید تزریق شود گفت: کسی که ۲ دُز آسترازنکا دریافت کرده، دُز سوم باید نوع دیگری بزند و اگر اصرار بر تزریق همان نوع واکسن دارد ممکن است از او تعهد بگیرند.

وی افزود: تمام واکسن ها مراحل ایمنی و تاثیرگذاری را طی کرده اند لذا نوع واکسن چندان مهم نیست و در شرایط فعلی هر فردی سه دُز واکسن بزند به نوع شدید بیماری مبتلا نمی شود. 

سرمست گفت: در صورت ورود به موج بیماری، آمادگی لازم از نظر امکانات درمانی را در استان داریم هر چند باید کاری کنیم که از هجمه بیماری گرفته شود تا کادر درمان خسته نشوند.

وی افزود: در حال حاضر میزان روزانه مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان بین صفر و یک است همچنین کل بیماران کرو نایی زیر دستگاه تنفس در خوزستان ۹ نفر هستند.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

نزدن واکسن؛ دلیل فوت ۳ مبتلا به اُمیکرون

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به سه فوتی ناشی از «امیکرون» در کشور گفت: این افراد سالمند بوده و واکسیناسیون خود را به طور کامل (در سه نوبت) انجام نداده بودند.

مهندس محمد هاشمی از افزایش تعداد مبتلایان به اُمیکرون در کشور به یک هزار و ۱۶۲ مورد خبر داد و افزود: تعداد مبتلایان اُمیکرون در مشهد مقدس با ۲۴۹ مورد، افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه در هر یک از شهرهای تبریز، یزد و شهرکرد، شاهد یک فوتی مبتلا به اُمیکرون بوده‌ایم و یک مورد بدحال هم در اهواز تحت مراقبت است.

هاشمی اظهار کرد: افرادی که در شهرهای فوق، جان خود را از دست داده‌اند، سالمند بوده و واکسیناسیون خود را به طور کامل (در سه نوبت) انجام نداده بودند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت بهداشت تاکید کرد: در سنین بالا امکان وجود عوامل خطر از جمله بیماری‌های مختلف مانند فشار خون بالا و دیابت وجود دارد و همین موضوع ضرورت توجه به هشدارهای بهداشتی را بویژه در این سنین جدی‌تر می‌کند.

 هاشمی گفت: اگرچه قدرت مرگ‌باری اُمیکرون اندک است و همانطور که مشاهده می‌شود از یک هزار و ۱۶۲ مورد مبتلا، سه نفر جان خود را از دست داده‌اند، اما باید پروتکل‌ها را رعایت و در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کرد.