جریمه ۲ هزار میلیاردی گرانفروشان در فارس

جریمه ۲ هزار میلیاردی گرانفروشان در فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از جریمه ۲ هزار میلیارد ریالی گرانفروشان خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه گرانفروشی واحد‌های صنفی را به سازمان صمت گزارش دهند.

غلامرضا سالاری افزود: افزایش بازرسی‌ها، تشدید نظارت و برنامه‌ریزی هدفمند و اثرگذار برای کنترل توزیع، عرضه و فروش مایحتاج عمومی و تشکیل پرونده و صدور آرای فوری و بازدارنده برای گرانفروشان در دستور کار است و در این راستا با هرگونه زیاده خواهی و اخلال در بازار برخورد تعزیراتی خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به رسیدگی به بیش از ۶ هزار پرونده گرانفروشی در شعب تعزیرات حکومتی استان از ابتدای سال تا کنون، گفت: قانونگذار برای گرانفروشی، جریمه‌ای معادل ۲ تا ۴ برابر میزان گرانفروشی را در نظر گرفته که در صورت تکرار تخلف این میزان تا ۱۰ برابر نیز افزایش و محکومیت‌هایی همچون نصب پارچه، تعطیلی محل کسب و تعلیق پروانه کسب نیز اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه گرانفروشی واحد‌های صنفی را به شماره ۱۲۴ سازمان صمت گزارش دهند تا موارد توسط گشت‌های مشترک بازرسی بررسی، و در صورت وقوع تخلف، متخلفان اعمال قانون شوند.