تندیس و جایزه برای هنرمندان شیرازی

فیلم مستند کوتاه "طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند" روایتگر سیل دروازه قرآن شیراز است

تندیس و جایزه  برای هنرمندان شیرازی

مستندکوتاه «طاووس‌ها پرواز را نمی فهمند» ساخته مشترک علی بلندنظر و محمد ناصری راد که درباره سیل سال ۹۸ شیراز است موفق شد در جشنواره "پاک کن"، تندیس و جایزه نقدی و لوح تقدیر دریافت کند.

جشنواره پاک‌کن با هدف فرهنگ‌سازی و محوریت «دوباره زندگی» برگزار شد که جایزه و تندیس آن در مراسم اختتامیه سومین دوره این جشنواره به این اثر هنرمندان شیرازی تعلق گرفت. علی بلند نظر یکی از کارگردانان مستند طاووس ها پرواز را نمی فهمند ضمن تقدیر از همه عواملی که او را در ساخت این فیلم یاری کردند گفت: خوشحالم که این جایزه را از جشنواره فیلم کوتاه پاک کن می گیرم، چرا که این جشنواره به جِد نشان داده که جشنواره ای کاملاً مستقل و به دور از مناسبات بوده و لابی بازی هایی که  متاسفانه بنظر می رسد چند سالی است در برخی جشنواره ها رایج شده لحاظ نمی کند و هدف اصلی که همان سینمای محیط زیست است، برایشان مهم تر است.

محمد ناصری راد دیگر کارگردان این اثر هم بیان کرد: شخصاً هرگز و هرگز هنر را جز در تعهد نیافته و نخواهم یافت.متاسفانه در ماه های اخیر این مستند به دلیل صراحت، جسارت و فرم روایی نسبتاً پیچیده ای که دارد، در هیچ یک از جشنواره های ملی مستند و فیلم کوتاه، بنا به مصلحت اندیشی و یا پیچیدگی های فرمالی که اثر داراست، مورد استقبال قرار نگرفت و عملاً از حضور در این جشنواره ها کنار گذاشته شد.
ناصریراد ادامه داد: ما در جشنواره پاک کن با چهار مستندکوتاه دیگران در رقابت بودیم که همه آنها منتخب جشنواره هایی نظیر سینماحقیقت و فیلم کوتاه تهران شده بودند. تقدیر و تشکر ویژه ای دارم از حامد سلیمان زاده، امید شمس، سوگل طهماسبی، عادل تبریزی، سعید پور اسماعیلی که نه آنها مرا می شناسند و نه هرگز با آنها در تماس بوده ام. در دوره  قبل هم مشخص شد، داوران جشنواره به دقت آثار را دیده، فهمیده و به داوری نشسته اند.

فیلم مستند کوتاه "طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند" روایتگر سیل دروازه قرآن شیراز است که به صورت مستند ترکیبی و دورگه(هیبریدی) روایت می شود.