مردم چراغ‌آباد میناب بعد از یک عمر شناسنامه‌دار شدند!

مردم  چراغ‌آباد  میناب  بعد از یک عمر شناسنامه‌دار شدند!

با همکاری دستگاه قضائی 38 نفر از اهالی روستای جعفرآباد توکهور و هشتبندی درشهرستان میناب شناسنامه دار شدند.

_با تحقق وعده دستگاه قضایی در خصوص صدور شناسنامه برای اهالی چراغ آباد، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان، شناسنامه‌ها و اوراق هویت مردم این روستا به آن‌ها تقدیم شد.

حدود ۴۰ نفر از اهالی روستای جعفر آباد توکهور بدون شناسنامه بودند و به گفته اهالی محل، اصالت این افراد از شهرستان بشاگرد است که چند دهه پیش به این منطقه کوچ و ساکن شده اند.

برخی از این افراد حدود ۴۰ سال سن دارند و بدون شناسنامه بودند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:  به محض اطلاع دستگاه قضایی از مشکل اهالی این روستا، با صدور دستورات ویژه‌ای در این خصوص، ضمن تشکیل تیمی متشکل از ادارات و دستگاه‌های مرتبط با موضوع از جمله اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان به منظور تسریع در حل مشکلات و موانع به وجود آمده برای اهالی روستای مذکور و چند نقطه دیگر از استان، تمهیدات لازم اتخاذ و اجرایی شد.

مجتبی قهرمانی بیان کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین، با صدور دستور قضایی، اعضای این تیم ویژه مکلف شدند جهت بررسی دقیق و کارشناسی علت صادرنشدن شناسنامه برای اهالی این روستا و تسریع در حل مشکل آن‌ها اقدام کنند.
وی افزود: با اقدام دستگاه قضایی استان هرمزگان، این مشکل ظرف کمتر از چهار ماه به صورت کامل حل شد و اهالی این روستا دیگر دغدغه‌ای برای برخورداری از اوراق هویت و بهره مندی از مزایای آن نخواهند داشت.