۱۷ درصد افراد در مناطق زیرمجموعه علوم پزشکی شیراز سه دُز واکسن زده‌اند

۱۷ درصد افراد در مناطق زیرمجموعه علوم پزشکی شیراز سه دُز واکسن زده‌اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که بالغ بر ۱۷ درصد از کل اعضای جامعه هدف در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه، سه دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر سید وحید حسینی، چهارشنبه ۱۵ دی در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استقبال مردم فارس برای دریافت واکسن کرونا طی روزهای اخیر را خوب توصیف و آن را نشانه هوشمندی مردم نسبت به نقش موثر واکسن در قطع زنجیره کرونا ارزیابی و از مشارکت عمومی مردم به ویژه در تزریق دُز سوم واکسن قدردانی کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۹۲ درصد از جمعیت گروه هدف شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه در سطح استان فارس، دُز اول، بیش از ۸۴ درصد دُز دوم و نزدیک به ۱۷ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او با قدردانی از تلاش شبانه روزی تیم واکسیناسیون دانشگاه و اطلاع رسانی مناسب برای تشویق مردم برای مشارکت در این امر مهم گفت: با اطلاع رسانی به موقع و مناسب و همدلی مردم در ایمن سازی جامعه، این اقدام در سطح استان به خوبی در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه همچنان کرونا در فارس در حال گردش است و روزانه شاهد جان باختن تعدادی از مردم استان در اثر این بیماری هستیم، تاکید کرد: در کنار پوشش گسترده واکسیناسیون در استان، رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز می تواند سطح ایمنی عمومی جامعه را تا حد بسیاری افزایش دهد.

او با بیان اینکه در شرایط کنونی نیاز است افرادی که دو دُز واکسن را دریافت کرده اند، برای افزایش ایمنی بدن خود، دُز سوم را دریافت کنند، دستیابی به این مهم را نیازمند ترغیب یکدیگر با تبیین اهمیت آن در سلامت فردی و اجتماعی دانست.

این مقام مسئول با اعلام اینکه یافته های علمی در سطح دنیا، تاثیر دُز سوم واکسن کرونا را در کاهش شدت این بیماری به اثبات رسانده است، واکسیناسیون را کم هزینه ترین و موثرترین راه مقابله با این بحران معرفی کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با توجه به آغاز فصل زمستان و کاهش میزان دما، لازم است توجه بیشتری نسبت به رعایت بهداشت، به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات و تهویه مناسب داشته باشیم.

حسینی در ادامه به بررسی آمارهای نمونه گیری تشخیصی در استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و نحوه خدمت رسانی در این مراکز، میزان ابتلا در مناطق مختلف استان، وضعیت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه کرونا در بیمارستان های استان، علت های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته و آمارهای کشوری و جهانی کرونا پرداخت.