165 هزار تن رطب و خارک از نخلستان‌های بوشهر برداشت می‌شود

165 هزار تن رطب و خارک از نخلستان‌های بوشهر برداشت می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۶۵ هزار تن محصول از نخلستان‌های استان برداشت شود، که بیشتر آن از نخیلات دشتستان برداشت می‌شود.

کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت خرما به‌عنوان محصول اصلی نخیلات استان از اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود، و محصول خرمای استان بوشهر از کیفیت بالایی برخوردار است و متقاضیان بسیاری در بازار‌های داخلی و خارجی دارد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی  می‌شود بیش از ۱۱۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های استان بوشهر برداشت شود و افزایش صادرات خرما نیز مورد توجه ویژه قرار دارد و از آن حمایت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت خارک و رطب از نخیلات استان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۶۵ هزار تن محصول از نخلستان‌های استان برداشت شود، که بیشتر آن از نخیلات دشتستان برداشت می‌شود.

توکلی خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته به علت شیوع کرونا صادرات خرما کاهش یافت، اما امسال با فروکش کردن کرونا پیش‌بینی می‌شود این محصول بیشتر از سال گذشته که ۲۷ هزار تن بود، صادر شود.