یک امتیاز سوغات قشقایی از کرمان

یک امتیاز  سوغات قشقایی از کرمان
تیم قشقایی

مس شهربابک 1 – قشقایی شیراز 1

نارنجی‌پوشان مس شهربابک در روزی که وحید رضایی سرمربی باتجربه خود را به دلیل محرومیت در کنارشان نداشتند در هفته دوازدهم لیگ یک به مصاف قشقایی شیراز رفتند؛ قشقایی بعد از سه شکست متوالی در لیگ یک و جام حذفی و استعفای مهدی رجب‌زاده به دنبال از سرگیری روند صعودی خود بود و به 3 امتیاز خارج از خانه مقابل مس نیاز مبرمی داشت.

نیمه اول مسابقه جذاب و پرموقعیت دنبال شد و دو تیم فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما این نارنجی‌پوشان مس بودند که در واپسین دقایق نیمه توانستند با گلزنی علیرضا قاسمی برنده به رختکن بروند تا قشقایی در آستانه تحمل چهارمین شکست پیاپی قرار گیرد.

با توجه به شکست یک‌نیمه‌ای، بازیکنان قشقایی نیمه دوم را تهاجمی‌تر آغاز کردند اما خط دفاعی مس به خوبی توانست ایستادگی کند و ضربات بازیکنان قشقایی برگشت داده می‌شد تا این‌که در دقایق پایانی بازی افشین امیری توانست دروازه مس را فرو بریزد و گل تساوی را برای تیمش زد تا بازی با تساوی خاتمه یابد.

شاگردان رضایی در شرایطی امروز در خانه متوقف شدند که هفته گذشته دوئلی 6 امتیازی را به آرمان‌گهر واگذار کرده بودند و حالا با این تساوی، با 18 امتیاز به رتبه هشتم جدول سقوط کردند؛ در مقابل قشقایی با قطع روند سه شکست متوالی، توانست با تک امتیاز بیرون از خانه به دست آمده 20 امتیازی شود و در جایگاه ششم جدول قرار گرفت.

 

سایپا صفر – ملوان صفر

ملوان در حالی پای به هفته دوازدهم رقابت های لیگ آزادگان گذاشت که با با ۲۳ امتیاز از یازده بازی صدرنشین لیگ یک بود و همچنین تنها تیم بدون شکست در دیدارهای این فصل محسوب می‌شد و برای حفظ این رکورد مقابل سایپا وارد زمین می‌شد. از طرفی شاگردان امید روانخواه که دومین حضور خود روی نیمکت سایپا را تجربه می‌کرد، تنها دو برد از یازده بازی کسب کرده بودند و برای بهبود شرایط خود در جدول و صعود به رتبه های بالاتر تلاش می‌کردند.

در شرایطی که به نظر می‌رسید بازی در نیمه دوم برنده داشته باشد اما باز هم تلاش های دو تیم برای گلزنی بی ثمر بود و تقابل دو تیم با همان نتیجه نیمه اول به پایان رسید.

 

مس کرمان 2 – رایکا بابل صفر

 در یکی از مهم‌ترین نبردهای هفته دوازدهم لیگ یک، تیم‌های مس کرمان و رایکا بابل به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود مس کرمان پایان یافت. مسی‌ها با هدایت فرزاد حسین‌خانی در سودای حفظ روند صعودی خود در جدول بودند و رایکا برای نخستین‌بار در این فصل علی لطیفی را روی نیمکت خود می‌دید و سرمربی جدید بابلی‌ها در حفظ فاصله تیمش با منطقه قرمز جدول بود.

حفظ روند شکست‌ناپذیری مس برای نهمین بازی پیاپی سبب شد تا شاگردان حسین‌خانی با 23 امتیاز به رتبه دوم جدول لیگ یک صعود کنند و در فاصله 1 امتیازی با ملوانِ صدرنشین قرار گیرند؛ در مقابل رایکا با شکست امروز، 14 امتیازی ماند تا شاگردان لطیفی در رتبه دوازدهم جدول جای گیرند.

 

 استقلال خوزستان 1 – شهرداری همدان صفر

در یکی از دیدارهای هفته دوازدهم رقابت های لیگ دسته اول، تیم های استقلال خوزستان و شهرداری همدان در اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی با یک گل به سود استقلالی ها به پایان رسید.

استقلال خوزستان با کسب این 3 امتیاز حساس، به رتبه سوم جدول رده بندی صعود کرد و خودش را در قامت یک مدعی جدی صعود به لیگ برتر نشان داد.

 

شمس آذر قزوین 1 – استقلال ملاثانی 1

تیم های شمس آذر قزوین و استقلال ملاثانی در یک دیدار عجیب و جنجالی که بیش از 100 دقیقه به طول انجامید، با دو گل که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، به تساوی یک – یک رضایت دادند.

با این تساوی استقلال ملاثانی 11 امتیازی شد و در رتبه شانزدهم جدول رده بندی باقی ماند. شمس آذر نیز 14 امتیازی شد و به رتبه یازدهم سقوط کرد.

 

 خیبر خرم آباد 3 - ماشین سازی تبریز 2

در دیدار بین تیمهای خیبر خرم آباد و ماشین سازی تبریز که اهمیت زیادی برای هر دو تیم داشت، ماشین سازی با سرمربی جدید خود علی ابراهیمیان در زمین حضور یافت و شکست تلخی را متحمل شد.

با این نتیجه ماشین سازی با ۳ امتیاز از ۱۲ بازی در قعر جدول باقی ماند اما تیم عبدالله ویسی با ۲۰ امتیاز خود را در بین مدعیان جای داد.

 

 خوشه طلایی ساوه 5 - شاهین شهرداری بوشهر 1

در یک دیدار پرگل و یک طرفه تیم خوشه طلایی ساوه در خانه خود برابر تیم شاهین شهرداری بوشهر با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد.

با برتری امروز، خوشه طلایی توانست 19 امتیازی شود و به رتبه هفتم جدول صعود کرد؛ در مقابل تیم بحران‌زده شاهین هم با این شکست سنگین، 4 امتیازی در رتبه هفدهم جدول ماند تا احتمال سقوط این تیم به لیگ دو پررنگ‌تر از گذشته شود.

 

 شهرداری آستارا صفر - ویستا توربین تهران 1

ویستا توربین تهران توانست در نخستین تجربه مربیگری علی لطیفی روی نیمکت شهرداری آستارا این تیم را در خانه با یک گل شکست دهد و اوضاع خود را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشد.

با این نتیجه ویستا توربین ۱۵ امتیازی شد تا در پایان هفته دوازدهم با عبور از پارس و آستارا رتبه خود را بهبود ببخشد.

 

پارس جنوبی جم 1 - آرمان گهر صفر

تیم رده دومی فوتبال دورود در خانه پارس جنوبی جم برابر این تیم با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا یکی از عجیب‌ترین نتایج‌ هفته رقم بخورد.

از نکات مهم که بر روی کیفیت بازی هم اثرگذار بود می‌توان به بارش شدید باران در هنگام برگزاری مسابقه اشاره کرد.

پارس جنوبی با این 3 امتیاز ارزشمند توانست سومین برد فصل را جشن بگیرد و با 14 امتیاز به رتبه دوازدهم جدول صعود کند؛ در مقابل آرمان‌گهر 21 امتیازی ماند و شانس رسیدن به صدر جدول را از دست داد و احتمال سقوط این تیم تا رتبه پنجم در پایان هفته دوازدهم وجود دارد.