جستجوی طلا با پولاد سرد

سرپرست هیات وزنه برداری فارس: قول می‌دهم در چند سال آینده ورزشکاران استان مدال‌های خوشرنگی برای کشورمان کسب کنند

جستجوی طلا  با پولاد سرد

علی جمشیدپور- خبر جنوب/ چند سالی است که وزنه برداری فارس خود را در عرصه ملی و بین المللی مطرح کرده است. از مقام های کشوری تا اعزام ورزشکارانی برای اولین بار به مسابقات جهانی باعث شد تا با «علی رهایی» سرپرست این هیات مصاحبه تلفنی داشته باشیم که با هم می‌خوانیم:

* از دوران ریاست هیات وزنه برداری برایمان بگویید.

با توجه به اهمیت پشتوانه سازی برای وزنه برداری، بیشترین تلاش ما معطوف به آموزش به رده‌های پایه بود که با حضور وزنه برداران فارسی در تیم ملی به لطف خدا به این مهم دست پیدا کردیم. البته ما همیشه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنیم . اداره ورزش و جوانان کمک‌های مالی جزیی به وزنه برداری فارس داشت که متاسفانه کفاف نیازهای ما را نمی‌داد. اما با ورود و حمایت بخش خصوصی، موفق به راه اندازی مرکز تخصصی استعداد یابی و نخبه پروری آقایان و بانوان در ورزشگاه حافظیه شیراز شدیم. اگر بتوانیم در زمینه جذب اسپانسرهم  بهتر عمل کنیم با این روند رو به رشدی که در حال حاظر شاهد آن هستیم قول می‌دهم در چند سال آینده ورزشکاران فارسی مدال های خوشرنگی برای ایران و استان خود کسب کنند.

* حضور بانوان در این رشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در چند سال گذشته با اخذ مجوز از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون وزنه برداری موفق به راه اندازی کمیته بانوان وزنه برداری شدیم که جزو استانهای پیشگام در این عرصه هستیم. گذشته از اینکه در رده اولین استانهای کشور بودیم که مربی وزنه برداری بانوان داشتیم، اکنون با حضور ورزشکارانی همچون خانم‌ها مریم زارعی و فاطمه یوسفی در تیم ملی توانستیم مزد زحمات خود در این چند سال را بدست آوریم. جا دارد در اینجا از زحمات بی‌بدیل خانم‌ها ندایی و کیاووسی که با تلاش شبانه روزی پایه ریز موفقیت های ورزش وزنه برداری بانوان بودند تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

* برنامه‌ای برای حمایت از پیشکسوتان و بازنشستگان وزنه برداری دارید؟

در کشور ما ورزش به معنای درست کلمه حرفه‌ای نیست. اگر اینچنین بود قطعاً دوران حرفه‌ای ورزشکاران که به پایان می‌رسید حمایت‌های جدی هم از آنها به عمل می‌آمد. ما تنها قانونی که برای ورزشکاران در این برهه زمانی داریم مربوط به مدال آوران می‌شود که آن هم تعریف خاص خودش را دارد. امیدواریم که قانونی تصویب شود تا برای ورزشکاران حرفه‌ای پس از دوران قهرمانی شان تمهیداتی برای بازنشستگی و حمایت از آنها انجام شود.

***

علی رهایی ،47 ساله، متولد و ساکن شیراز هستم. از سال 61 با کاراته زندگی ورزشی‌ام آغاز شد و به صورت حرفه‌ای آن را دنبال کردم. سپس به رشته‌های ژیمناستیک، اتومبیلرانی، ورزش‌های زورخانه‌ای و ... روی آوردم. همچنین در بحث مدیریت افتخار داشتم تا بیش از 4 سال در خدمت وزنه برداری استان فارس باشم. پس از پایان 4 سال ریاست هیات وزنه برداری استان فارس، هم اکنون به عنوان سرپرست هیات وزنه برداری استان فعالیت دارم.