استقبال باشکوه از ۹ شهید دفاع مقدس

استقبال باشکوه از ۹ شهید  دفاع مقدس

مراسم استقبال از پیکرهای مطهر ۹ شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز پنج‌شنبه در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار و پس از قرائت زیارت عاشورا پیکر قهرمانان وطن به معراج شهدا واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس منتقل شد. 

از این ۹ شهید، ۵ شهید گمنام هستند و ۴ شهید نیز شناسایی شده‌اند که شامل بسیجی شهید حبیب‌الله حقیقی ۱۸ ساله فرزند مرتضی از روستای مبارک آباد شهرستان قیروکارزین، بسیجی شهید علی‌اصغر شهبازی ۱۵ ساله فرزند ابوالقاسم از روستای دهبه شهرستان قیروکارزین، شهید معین‌الدین کهن فتح‌آبادی ۲۳ ساله فرزند آقابابا از روستای فتح‌آباد شهرستان خفر و شهید پاسدار فیض‌الله کنعانی حقیقی ۱۹ ساله فرزند طاری وردی از شیراز هستند.

مراسم تشییع و خاکسپاری تمام این شهدا همزمان با سراسر کشور در روز پنج‌شنبه، ۱۶ دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در زادگاه‌هایشان برگزار خواهد شد. طی این مدت برنامه‌های متعدد و متنوعی با حضور پیکرهای مطهر شهدا برگزار خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در روز ۱۳ دی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و همچنین وداع با شهدا در شامگاه روز چهارشنبه‌ ۱۵ دی‌ماه در همین حرم مطهر اشاره کرد.

همچنین طبق اعلام مرکز ایثارگران سپاه فجر استان فارس طی این ایام هویت شهید جمال جعفرزادگان متولد سال ۴۴ از جهرم که سال گذشته همزمان با ایام فاطمیه در شهرستان بافق یزد به عنوان شهید گمنام دفن شده بود، مشخص شده و خانواده این شهید ۱۴ دی برای زیارت قبر مطهر فرزند شهیدشان به بافق می‌روند.