ویراژهای جذاب در جاده خاکی

مسابقات«آفرود» برای اولین بار در این سطح در جنوب کشور و در شیراز برگزار ‌شد

ویراژهای جذاب در جاده خاکی

علی جمشیدپور- خبرجنوب/ در هوای مطبوع شهر راز، مسابقات کشوری آفرود در گود سیمان شیراز برگزار شد. مسابقاتی که به گفته مسئولین برگزاری در بالاترین سطح کشوری بود. به همین بهانه صحبت‌های علیرضا زرین چنگ دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شیراز و فرشید ابراهیمی مسئول کمیته آفرود استان فارس و نایب قهرمان این دوره از مسابقات را می‌خوانیم:

* رقابت جذاب‌تر می‌شود

دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شیراز با بیان این موضوع که مسابقاتی در این سطح در جنوب کشور بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: به دلیل اینکه برای اولین بار مسابقات در این سطح در جنوب کشور برگزار می‌شد و حمایت مسئولین و اسپانسرها که باعث بالاتر رفتن سطح کیفی شده بود، در آینده شاهد یک رقابت جذاب در میزبانی شهرهای مختلف برای نشان دادن سطح بهتری از برگزاری مسابقات خواهیم بود. علیرضا زرین چنگ با اشاره به اینکه پیست آفرود گود سیمان به دلیل ارتفاع منفی که از سطح زمین دارد و تماشاگران در بالای پیست می‌توانند نظاره گر مسابقات باشند، افزود: این پیست از لحاظ امنیت تماشاگران در بالاترین سطح کشوری قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا شرایط رفاهی بیشتری نیز فراهم آوریم. همچنین این پیست به دلیل طبیعی بودن از نظر توپوگرافی و موقعیت مکانی به عنوان یکی از بهترین پیست‌های ایران محسوب می‌شود.                 
وی همچنین خبر داد: ورزشگاه پارس دومین پیست آفرود شیراز می‌باشد که در آینده میزبان علاقه‌مندان به این رشته ورزشی مهیج خواهد بود.

* در بالاترین سطح ایمنی

فرشید ابراهیمی، مسئول کمیته آفرود فارس و شیراز نیز در رابطه با این دوره از مسابقات بیان کرد: با حمایت کارخانه سیمان موفق شدیم یک سری از موانع استاندارد کشوری را در زمینی که متعلق به این کارخانه می‌باشد و چند سالی است در اختیار هیات اتومبیلرانی قرار داده‌اند، ایجاد کنیم.
وی افزود: بنده سالهاست که در مسابقات کشوری شرکت می‌کنم و در هر دوره کمبودهایی را که در مسابقات وجود داشت در نظر داشتم. با تدابیری که اندیشیدیم در این دوره تلاش کردیم تا ضعف‌ها را از بین ببریم و به لطف خدا موفق بودیم تا اندازه‌ای که بالاترین امتیاز را از مسئولین فدراسیون دریافت کردیم.
راننده خوش‌آتیه شیرازی در رابطه با سطح امنیت رانندگان اظهار کرد: تمام خوردوهایی که برای شرکت در مسابقه آفرود کشور ثبت نام کرده بودند در بالاترین سطح ایمنی بودند و اگر ذره‌ای در این موضوع ابهام وجود داشت به خوردو اجازه حرکت داده نمی‌شد. ضمن اینکه چند حادثه واژگونی خودروهای مسابقه را هم داشتیم که شکرخدا تمامی رانندگان حادثه دیده در سلامتی کامل به سر می‌برند.

***

«آفرود» زیر مجموعه اتومبیلرانی است که در یک فضای بسته خاکی، گلی، صخره‌ای و ناهموار شنی و کویری با ایجاد یک سری موانع که هر خودرویی قابلیت عبور از این موانع را نداشته باشد انجام می‌شود.هر چه موانع صعب‌العبورتر و پیست مسابقه از نظر کیفی بهتر باشد، سطح مسابقات بالاتر می‌رود. عمدتاً خودروهای شاسی بلند با قابلیت‌هایی از جمله توان موتور، مقاومت شاسی و البته مهارت راننده و نقشه خوان، در این مسابقات شرکت می‌کنند.

                                                                                                      علیرضا زرین چنگ، دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شیراز