بودجه فارس باید بر اساس مساحت و جمعیت افزایش یابد

بودجه فارس باید بر اساس مساحت و جمعیت افزایش یابد

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در نشستی مشترک با نماینده ولی فقیه در استان و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس درباب موضوع سهم فارس در بودجه ۱۴۰۱، گفت: این استان با برخورداری از ۷.۲ درصد از مساحت کل کشور و دارا بودن ۶.۱ درصد جمعیت کشور باید سهم بیشتری از اعتبارات تملک سرمایه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بودجه به سه بخش هزینه‌ای، تملکی و سرمایه‌ای تقسیم می‌شود، اظهارداشت: بودجه هزینه‌ای براساس تعداد کارمندان دولت تنظیم و اختصاص می‌یابد.

به گفته نماینده عالی دولت در فارس، آنچه برای پیشرفت و توسعه استان ضرورت دارد جذب بودجه‌های تملک سرمایه و عمرانی است.

ایمانیه تصریح کرد: اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان فارس در سال‌های اخیر به‌صورت متوسط بین ۵ تا ۲. ۵ درصد در سال‌های مختلف متفاوت بوده است.

وی افزود: این استان با برخورداری از ۲. ۷ درصد از مساحت کشور و دارا بودن ۱. ۶ درصد جمعیت کشور باید سهم بیشتری از اعتبارات تملک سرمایه‌ای داشته باشد.

استاندار فارس از اضافه شدن بخش تفویض اختیارات به استان‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به منزله رویدادی مبارک یاد کرد و گفت: تفویض اختیار میزان کارآمدی مدیران را در استان فارس افزایش می‌دهد.

ایمانیه اظهارداشت: جلسات مختلفی با نمایندگان این استان در خانه ملت برگزار می‌شود تا سهم فارس در بخش‌هایی از بودجه که از متوسط اعتبارات کشوری پایین‌تر است با پیگیری نمایندگان افزایش یابد.

استاندار فارس همچنین اعلام کرد: در پایان هفته با سایر نمایندگان جلساتی پیرامون بودجه برگزار می‌شود.