قشقایی باخت، زخم‌ها سر باز کرد

استعفای غیرمنتظره رجب زاده

قشقایی باخت، زخم‌ها سر باز کرد

یکی از حساس ترین بازی های هفته یازدهم لیگ دسته یک کشور مصاف دو تیم بالای جدولی قشقایی شیراز و مس کرمان بود. قشقایی شیراز که تا هفته دهم با 19 امتیاز بعد از ملوان 20 امتیازی در رده دوم جدول قرار داشت برای برگشتن به صدر جدول به برد احتیاج داشت. در آن سو مس کرمان که جزء تیم های متمول و قدرتمند از لحاظ مالی در لیگ آزادگان به شمار می رود تا پایان هفته دهم با 17 امتیاز در رده پنجم جدول قرار داشت و برای ماندن در جمع بالا نشینان به کسب امتیاز از بازی خارج از خانه خود دل بسته بود.

این بازی که در هوای مطبوع و بی نظیر شیراز زیر نور خورشید انجام شد، در نیمه اول با برتری نسبی تیم قشقایی دنبال شد و حملات نصفه و نیمه دو تیم روی دروازه یکدیگر نتیجه ای در پی نداشت تا نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد.

در نیمه ی مربیان، بازی جذابیت بیشتری نسبت به نیمه اول پیدا کرد و هر دو تیم بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داده بودند تا در یک صحنه مشکوک به خطا بازیکن مس توپ را از مدافع قشقایی ربوده و پس از چند پاس و بر روی یک سانتر ضربه روی پای مهرداد آوخ در دقیقه 52 درون دروازه تیم قشقایی قرار گرفت و داور بدون توجه به اعتراض های مهدی رجب زاده سرمربی قشقایی و نیمکت نشینان این تیم، گل را صحیح اعلام کرد.

قشقایی ها که دیگر چاره ای جز بازی صد در صد هجومی نداشتند چشم به حرکات از کناره های زمین و سانتر بر روی دروازه مس کرمان داشتند اما مدافعان مس که میانگین قدی بلندتری نسبت به بازیکنان قشقایی داشتند اجازه ندادند تا دروازه شان تحدید شود.

قابل بحث ترین صحنه بازی زمانی اتفاق افتاد که یکی از بازیکنان قشقایی با حرکت انفرادی خود وارد محوطه جریمه مس کرمان شد و مدافع مس با یک تکل مهاجم قشقایی را به زمین زد، اما داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت و اعتراض های کادر فنی قشقایی تاثیری در تغییر تصمیم داور ایفا نکرد.

در حالیکه قشقایی ها در تلاش برای رسیدن به گل و کسب حداقل یک امتیاز از این بازی خانگی بودند در دقیقه دوم وقت های تلف شده با یک ضدحمله سریع از سمت بازیکنان مس روبرو شدند که مهاجم مس کرمان در موقعیت تک به تک موفق به گشودن دروازه تیم قشقایی برای دومین بار نشد و بازی با تک گل مهرداد آوخ، یک بر صفر به سود مس کرمان به پایان رسید.

پس از این بازی و در پایان هفته یازدهم قشقایی شیراز با 19 امتیاز و گل زده کمتر نسبت به استقلال خوزستان در رده پنجم جدول قرار دارد. همچنین مس کرمان به لطف 3 امتیاز شیرین بازی خارج از خانه خود با 20 امتیاز پس از ملوان و آرمان گهر در رده سوم جدول جای گرفت.

رجب زاده: ماندن من به صلاح هیچکس نیست

محمود محمودی نیا، مربی مس کرمان در کنفرانس خبری بعد از بازی پس از تشکر از تیم قشقایی به خاطر تلاش و جنگندگی بازیکنانشان بیان کرد: می دانستیم بازی سختی با تیمی دونده و قدرتمند داریم که جایگاهش در بالای جدول گواه این موضوع می باشد. در هفته های اخیر با آنالیزی که روی تیم قشقایی انجام دادیم و خودباوری بازیکنانمان موفق شدیم تا این هفته را برنده از زمین خارج شویم.

وی گفت: هدف ما از ابتدای بازی گل نخوردن بود. چشم به ضدحملات دوخته بودیم و پس از اینکه به گل رسیدیم سعی در حفظ اندوخته مان داشتیم.

مهدی رجب زاده، سرمربی تیم قشقایی شیراز در کنفرانس خبری بعد از بازی پس از تبریک برد ارزشمندی که تیم مس در شیراز به دست آورد ابراز داشت: در این بازی تیم مس روی توپ های بلند برنامه ریزی کرده بود.

وی گفت: از تیمم راضی هستم و بازیکنانمان همه تلاش خود را کردند اما متاسفانه در لحظه آخر که باید با یک ضربه به گل می رسیدیم نتوانستیم خوب عمل کنیم.

رجب زاده با انتقاد نسبت به داوری این دیدار بیان کرد: داوری این دیدار ضعیف بود. توپی که وارد دروازه ما شد از یک صحنه مشکوک به خطا بر روی بازیکن ما به دست آمده بود که داور اعتقاد به ادامه بازی داشت.

سرمربی قشقایی ابراز کرد: بعضی از داورها تا یک صدای پخ می شنوند پنالتی می گیرند و بعضی دیگر حتماً باید پای بازیکن بشکند تا خطا اعلام کنند. دنبال بهانه برای توجیه باخت امروز نیستم اما داور امروز با شوخی و خنده سر تیم ما را برید.

مهدی رجب زاده با تاکید بر این موضوع که از روزی که وارد تیم قشقایی شدم خالصانه و با تمام وجود سعی کردم به باشگاه کمک کنم، گفت: از تیمی که در این چند سال در پایین جدول قرار داشت یک تیم مدعی ساخته ایم. شرایط بسیار سخت شده و واقعاً با مشکل روبرو هستیم. من همین جا می گویم که از تیم قشقایی استعفا می دهم و تا فردا به صورت رسمی به باشگاه اعلام می کنم. نمی خواهم شرمنده بازیکنان و هواداران شوم و ماندن من به صلاح هیچکس نیست.

وی با بیان این موضوع که عدم پرداخت قراردادهای بازیکنان باعث بی انگیزگی آنها شده است، افزود: اصل مشکلات مالی است. بازیکنان ما با مبالغ پایین قرارداد، توقع پرداخت به موقع از سوی باشگاه را دارند. کل هزینه تیم ما زیر دو میلیارد است ولی دروازه بان خیبر 3.5 میلیارد قراردادش است. دیگر توانی برایم نمانده است و امیدوارم که با رفتن من همه چیز درست شود. آقای نجف پور تنهاست و کمکی نمی شود. من دیگر طاقت ندارم و برایم سخت است چون دوست ندارم بازیکنم را به زور به تمرین بکشانم. بازیکن باید راحت باشد.