ستاد ملی کرونا درخواست وزارت بهداشت را به هیچ گرفت!

ستاد ملی کرونا درخواست وزارت بهداشت را به هیچ گرفت!

پس از گذشت حدود ۱۲ ساعت از جلسه فوق‌العا‌ده ستاد ملی مقابله با کرونا که برای تصمیم‌گیری درباره اقدامات برای جلوگیری از شیوع سویه اُمیکرون برگزار شد، نهایتا وبسایت ریاست‌جمهوری تصمیمات این جلسه را اعلام کرد.

طبق تصمیمات و تاکیدات صورت گرفته هیچ محدودیتی برای مدارس و دورکاری کارمندان درنظر گرفته نشده و تنها بر «تشدید مراقبت‌های اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مهمانی های خانوادگی و اماکن عمومی تاکید» شده است!

همچنین مقرر شده «رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی حتما پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت به ویژه استفاده از ماسک توسط مراجعین و کارکنان را با دقت اجرایی کنند و بازرسی از این مراکز نیز با شدت بیشتری انجام شود و در صورت عدم رعایت سریعا مراکز متخلف تعطیل شود».

در تصمیمات مهم دیگر این ستاد از همه مردم خواسته شد «فاصله‌گذاری اجتماعی را با حساسیت رعایت کنند و در روزهای منتهی به یلدا از تردد و تجمع در مراکز شلوغ و اجتماعات پرهیز کنند». مورد دیگر هم «محدودیت ورود مسافر از کشورهای آلوده» و همچنین «اتخاذ تدابیر لازم را برای اطمینان از سلامت مسافران» بود!

همچنین از آنها که دوز دوم را هنوز نزده‌اند خواسته شده واکسنشان را بزنند و آنهایی هم که سه ماه از دوز دومشان گذشته، دوز شوم را بزنند!

صبح دیروز پس از تایید رسمی ورود سویه اُمیکرون کرونا به کشور وزارت بهداشت جلسه اضطراری برگزار کرد که پیشنهاداتی برای برقراری محدودیت‌ها به ستاد ملی کرونا ارائه کرد که نتیجه آن هم شد توصیه به زدن ماسک و نرفتن به اماکن شلوغ!

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از جلسه وزارت بهداشت گفته بود که از ستاد خواسته‌ایم تا نسبت به مدارس، دانشگاه‌ها، تالارهای پذیرای و ... محدودیت ایجاد کند و حداقل ۴ هفته آنها را تعطیل کند.

ستاد هم از حدود ساعت ۸ دیشب جلسه فوق‌العاده‌اش را تشکیل داد و سرانجام صبح امروز که خبر جلسه را منتشر کردند، معلوم شد تقریبت به هیچ یک از خواسته‌های اصلی وزارت بهداشت توجهی نشده است!