پنالتی‌زن اول ایران در جام جهانی مشخص شد

پنالتی‌زن اول ایران در جام جهانی مشخص شد

تمرین پنالتی تیم ملی و آمار ثبت شده از بازیکنان در یک‌سال اخیر پنالتی‌زن اول ایران را تقریبا مشخص کرد.

 تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ یک ضربه پنالتی در دیدار مقابل پرتغال به دست آورد که کریم انصاری‌فرد آن فرصت را تبدیل به گل کرد و یک‌ امتیاز در این تورنمنت برای ایران به همراه آورد. این احتمال وجود دارد تا در ۲۰۲۲ قطر نیز چنین شرایطی برای شاگردان دراگان اسکوچیچ فراهم شود و آنها از طریق پنالتی، شانس گلزنی به دست بیاورند.

تمرینات تیم ملی ایران در دوحه قطر در حالی این روزها دنبال می‌شود که اسکوچیچ در کنار کارهای بدنسازی و کار با توپ بازیکنان، تمرین پنالتی را هم در نظر گرفته و شرایطی فراهم کرده تا پنالتی‌زن‌ها به صف شوند و به نوبت پشت توپ قرار بگیرند و ضربات خود را تبدیل به گل کنند.

شب گذشته بخشی از تمرین تیم ملی ایران به زدن پنالتی توسط بازیکنان اختصاص داشت. اسکوچیچ از هر چهار دروازه‌بان خود (امیر عابدزاده، علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی و سیدپیام نیازمند) استفاده کرد تا در کنار مشخص کردن پنالتی‌زن‌ها، شرایط گلرهای خود را هم در این مواقع بسنجد.

در اردوی فعلی تیم ملی کریم انصاری‌فرد، پنالتی‌زن ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ دعوت نشده است. در تمرین شب گذشته احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، علی علیپور، سعید عزت‌اللهی و ... ازجمله نفراتی بودند که در موقعیت زدن پنالتی قرار گرفتند که تقریبا همه آنها ضربات خود را تبدیل به گل کردند و هر چهار گلر تیم ملی را ناکام گذاشتند، اما در این بین یک‌ نفر پنالتی‌های بهتر و مطمئن‌تری زد.

مهدی طارمی در تمرین دیشب تیم ملی، تمام پنالتی‌های خود را به بهترین و دقیق‌ترین شکل ممکن تبدیل به گل کرد و در تقابل با چهار گلر ایران، توپ را به تور چسباند تا نشان بدهد در کنار تخصص در گرفتن پنالتی، در زدن پنالتی هم تبحر ویژه‌ای پیدا کرده و می‌تواند گزینه مطمئنی در جام جهانی ۲۰۲۲ باشد.

در زمان ضربات پنالتی طارمی در تمرین تیم ملی، امیر عابدزاده نیز با او کُری‌خوانی داشت و عنوان می‌کرد، فکر کند پورتو ۲ بر یک عقب افتاده و او یک شانس برای گلزنی دارد، این صحبت‌ها نیز از نظر روانی تاثیری روی طارمی نداشت و او باز هم موفق به گلزنی برابر دروازه‌بان پونفرادینا اسپانیا شد.

طارمی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر پرتغال ۵ پنالتی به دست آورد، اما از مجموع ۲۰ گل زده خود در این رقابت‌ها، ۶ پنالتی از ۷ پنالتی را تبدیل به گل کرد و در کنار آن، یک پنالتی هم در لیگ اروپا گرفت و موفق به گلزنی شد و یک پنالتی هم در سوپر کاپ پرتغال برابر بنفیکا به دست آورد.

حالا با این شرایط و گل کردن ۷ ضربه پنالتی در فصل اخیر با پیراهن پورتو و همچنین نمایشی که طارمی در تمرینات تیم ملی داشته، بعید نیست اسکوچیچ او را جلوتر از نفراتی مثل احسان حاج‌صفی که در مقدماتی جام جهانی پنالتی خود را تبدیل به گل کردند، در جام جهانی به‌عنوان پنالتی‌زن انتخاب کند.