وقتی تلاش یک فصل با 4 امتیاز کمتر به باد می رود

وقتی تلاش یک فصل با 4 امتیاز کمتر به باد می رود

علی جمشیدپور - خبرنیوز / همیشه برد شیرین است اما وقتی پای امتیازات بازی گذشته به میان می آید می تواند تبدیل به یک تراژدی غمناک شود.

در بازی برگشت مرحله پلی آف لیگ دسته یک بسکتبال کشور امروز تیم نزاجا استان فارس میزبان تیم توفارقان آذرشهر بود. این دیدار که به دلیل باخت میزبان در بازی رفت از حساسیت بالایی برخوردار بود، با نتیجه 77 بر 73 به سود نزاجا فارس به پایان رسید.

در بازی رفت این دو تیم آذرشهری ها با نتیجه 70 بر 78 برنده از میدان خارج شده بودند و پس از برد نزاجا فارس، تیمی صعود می کرد که با اختلاف امتیازی بیشتر پیروز شده بود و همین اختلاف 4 امتیازی باعث صعود توفارقان به مرحله بعد پلی آف لیگ دسته یک کشور شد.

کوارتر اول این دیدار با برتری 17 بر 15 تیم توفارقان به پایان رسید. در کوارتر دوم شیرازی ها که خود را در آستانه حذف شدن می دیدند با جنگندگی موفق شدند ورق را برگردانند و نیمه اول این دیدار را با برتری 36 بر 29 خاتمه دهند.

عکس ها: سارا حمزوی
عکس‌ها: سارا حمزوی

شروع نیمه دوم با تشویق های کر کننده هواداران تیم شیرازی همراه بود و همین حمایت ها باعث شد تا این کوارتر نیز، نزاجا فارس با برتری 53 – 46 به استقبال آخرین پانزده دقیقه بازی برود.
در کوارتر پایانی آذری ها کاملا خطر حذف را احساس کرده و تلاش مضاعفی برای جبران فاصله امتیازی به خرج دادند. بازیکنان هر دو تیم می جنگیدند و حاضر به عقب نشینی نبودند اما در این لحظات پر فشار که سنگینی نرسیدن به سوپر لیگ بر روی دوش شیرازی ها بیشتر احساس می شد استفاده از تک موقعیت ها نقش تعیین کننده ای را ایفا می کرد. در این کوارتر بارها و بارها بازی به دستور داور و مشورت های تیم داوری متوقف شد تا حساسیت این دیدار لحظه به لحظه بیشتر شود. سوت های ممتد تماشاگران معضلی اساسی برای آذری ها بود که نتیجه آن خراب شدن چندین ضربه پنالتی توسط بازیکن ملی پوش جوان تیم توفارقان بود. در چند دقیقه پایانی بازی، هیجان به اوج خود رسید و هر دو تیم شانس صعود به مرحله بعد را داشتند اما با از دست رفتن چندین موقعیت صد در صد توسط شیرازی ها در پایان تراژدی رقم خورد و تیم بسکتبال نزاجا استان فارس در کمال شایستگی و به دور از حمایت ها، در دو قدمی سوپر لیگ از دور این مسابقات کنار رفت تا در فصل آینده پر قدرت تر برای صعود به سطح اول بسکتبال کشور پا به میدان بگذارد.