کانادا دیدار دوستانه با تیم ملی ایران را لغو کرد

کانادا دیدار دوستانه با تیم ملی ایران را لغو کرد

 فدراسیون فوتبال کانادا لحظاتی قبل از لغو بازی تدارکاتی تیم ملی این کشور با ایران که قرار بود ۱۶ خرداد در ونکوور برگزار شود خبر داد.

توئیتر فدراسیون کانادا در خبری نوشت که مسابقه بین المللی و تدارکاتی که قرار بود در تاریخ 5 ژوئن 2022 برابر ایران به عنوان بخشی از آماده سازی تیم ملی مردان برای جام جهانی 2022 قطر باشد، لغو شده است.
توئیتر فدراسیون کانادا در این باره نوشت: جزئیات تکمیلی به تمامی خریداران بلیت ارائه خواهد شد.
این خبر در شرایطی منتشر شده است که تیم ملی ایران اقدامات لازم برای اخذ ویزا را انجام داده بود.

بعد از تفاهم دو کشور برای برگزاری این دیدار دوستانه، برخی سیاستمداران کانادایی انتقادهایی به ایده برگزاری این بازی وارد کردند.با لغو این مسابقه، تیم ملی ایران هیچ دیدار دوستانه ای برای پنجره بازی‌های ملی ندارد.

حمید استیلی روز گذشته گفته بود اگر کانادا در مسیر برگزاری این بازی سنگ اندازی کند، باید جریمه هنگفتی را پرداخت کند و به هر نحو ممکن باید این دیدار برگزار شود اما به نظر می رسد کانادایی‌ها نهایتا برای لغو این بازی به جمع بندی رسیده‌اند و باید دید جریمه ای شامل حال فدراسیون فوتبال این کشور می شود یا نه.

گفتنی است جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در خصوص بازی دوستانه ایران و کانادا و سفر تیم ملی کشورمان به شهر ونکوور گفته بود که این ایده خوبی نبوده و سران فوتبال کانادا باید توضیح دهند که چرا چنین بازی دوستانه‌ای با تیم ملی فوتبال ایران تشکیل داده‌اند.

بی اطلاعی فدراسیون فوتبال از اقدام کانادایی ها

کانادا در شرایطی دیدار مقابل تیم ملی فوتبال ایران را لغو کرده است که فدراسیون فوتبال در این باره هنوز اطلاعی ندارداین در شرایطی است که کانادایی ها پس از از لغو این مسابقه تاکنون نامه رسمی به فدراسیون فوتبال و ارائه توضیحات ارسال نکرده اند.

با این وجود مسئولان فدراسیون فوتبال پس از این اقدام عجیب مشغول پیگیری امور شده اند تا توضیحات فدراسیون کانادا را دریافت کنند.

این در شرایطی است که امروز لیست ۲۵ نفره تیم  ملی اعلام شد و قرار بود فردا بازیکنان طبق وقتی که سفارت کانادا در اختیار ملی پوشان در ترکیه قرار داده برای دریافت ویزا به این کشور سفر کنند.

بیشتر بخوانید 

پاسخ فدراسیون فوتبال کانادا به جاستین ترودو در خصوص دیدار با ایران