مسئولیت کامل کمربندی جنوبی شیراز به شهرداری واگذار شد

مسئولیت کامل کمربندی جنوبی شیراز به شهرداری واگذار شد

با دستور استاندار فارس مسئولیت کامل ایمنی بخشی و ساماندهی کمربندی جنوبی شیراز به شهرداری این کلانشهر واگذار شد.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه شورای ترافیک استان با اشاره به عدم توافق راه و شهرسازی، راهداری و شهرداری شیراز در زمینه مدیریت کمربندی گفت: ما در اتاق‌های در بسته نشسته‌ایم و جوانان و فرزندان مردم در این جاده‌ها جان می‌دهند.

او افزود: تفاهم‌نامه‌ای که در گذشته مبنی بر تقسیم وظایف به شکل ۶۰ به ۴۰ به ترتیب بین اداره کل راهداری استان و شهرداری شیراز منعقد شده بود اما به تصویب شورا نرسیده و در پیچ و خم ادارات پاسکاری می شد از امروز بایگانی می شود و مسئولیت اداره کمربندی جنوبی شیراز از تیرماه امسال به شهرداری واگذار می شود.

استاندار فارس ادامه داد: مسئولیت کامل کمربندی شمالی نیز که هم اینک در دست احداث است به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان واگذار می‌شود و بودجه‌ مورد نیاز برای تکمیل آن را هم تامین خواهیم کرد.

ایمانیه، از اداره کل راهداری استان خواست که به تعهدات خود در قبال کمربندی جنوبی شیراز با جدیت پایبند باشد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار بالای حوادث جاده ای استان و تلفات ناشی از آن خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذی ربط ملزم هستند که نسبت به ارائه آمار سه ماهه زمستان ۱۴۰۰ و سه ماهه بهار ۱۴۰۱ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل از آن اقدام کنند.

او بیان کرد: این دستگاه‌ها موظفند که هر سه ماه یکبار آمار مرگ و میرناشی از تصادفات را به صورت مکتوب و جدول‌بندی شده به اینجانب تحویل دهند و بر مبنای کاهش آمار ۱۰ درصدی میزان فوتی‌ها در هر شهرستان فعالیت کنند.

ایمانیه، ضمن تاکید بر لزوم برگزاری جلسات کمیسیون ویژه تجزیه و تحلیل تصادفات منجر به فوت در استان به شکل دو بار در هفته خاطرنشان کرد: گزارش این کمیسیون و پیشنهادهای علمی، به دستور کار جلسات شورای عالی ترافیک و تصادفات تبدیل شود.

او افزود: به منظور کنترل هرچه بیشتر تصادفات و امدادرسانی در صورت بروز حوادث گفت: در همین راستا پنج پایگاه اورژانس و پنج پاسگاه انتظامی در استان احداث و راه اندازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: نقاط کور اینترنتی نیز باید به شکل ماهانه شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

ایمانیه تاکید کرد: همچنین نیروی انتظامی پیگیر پوشش کلاه ایمنی توسط موتورسواران به عنوان یکی از عوامل موثر در کاهش میزان عوارض ناشی از تصادفات باشد.

وی، در خصوص تشکیل کمیته مسئولیت اجتماعی با حضور روسای ادارات مرتبط گفت: این کمیته را به طور الگویی، به مدت یک سال در استان اجرا خواهیم کرد.