مدیر کل ورزش و جوانان فارس: نسبت به پرداخت مطالبات قهرمانان متعهد هستیم

مدیر کل ورزش و جوانان فارس: نسبت به پرداخت مطالبات قهرمانان متعهد هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد: نسبت به مطالباتی که در هر مقطعی برای قهرمانان در این استان ایجاد شده است، خود را متعهد به پرداخت می دانیم.

دکتر حیدر صفر پور روز یکشنبه بیان داشت: حواله ای که برای  قهرمانان صادر شده و حدود هشت ماه از آن گذشته بود در آن عنوان گردیده به شرط تامین اعتبار این اتفاق خواهد افتاد و اعتبار حواله ها تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اعداد و ارقامی که در این حواله ها در نظر گرفته شده، مازاد بر سقف اعتباری اداره کل ورزش جوانان بوده، اظهار داشت: تعهد مازاد، خلاف قانون است چرا که محلی برای پرداخت پیش بینی نشده است.

صفر پور اضافه کرد: نمی خواهیم مطالبات قهرمانان که دغدغه دریافت آن دارند را رد کنیم اما باید اجازه دهند یک منبع یا محلی برای پرداخت پیدا کنیم و برای تحقق این امر رایزنی ها با امام جمعه شیراز و استاندار فارس که بر حمایت از قهرمانان تاکید دارند، صورت گرفته و مقرر شد بتوانیم هم از ظرفیت صندوق مسئولیت‌های اجتماعی و هم از محل‌هایی که پیش بینی شده اعتبارات را تامین کنیم.

دغدغه قهرمانان کاملا بجاست، طرح جامع تجلیل

این مقام مسئول افزود: در جلسه‌ای که با "ساره جوانمردی و مهدی اولاد" دو نفر از قهرمانان ارزشمند و با افتخار فارسی داشتیم، دغدغه آنها کاملا به جا بود هر چند آنها به مراجع دیگر هم مراجعه کردند اما همانگونه که اشاره کردم بحث عدم پرداخت نبود و باید منابع مازاد تعهد تامین شود.

دکتر صفر پور اضافه کرد: از منابع محدود اعتباری ما همه با خبر هستند لذا همکاران ما در اداره کل برای پرداخت مطالبات ورزشکاران ارزشمند طرح جامعی به نام تجلیل از قهرمانان در سطوح مختلف تهیه و به شورای تربیت بدنی و ورزش استان ارایه کردند و امیدواریم الگویی برای استان فارس بشود.

ورزشکاران نباید برای مطالبات خود، سرگردان بین دستگاه‌ها باشند 

وی تاکید کرد: نگاه ما براین است وقتی ورزشکارانمان از مسابقات مختلف بر می‌گردند، نباید بین دستگاه‌ها برای دریافت مطالبات خود سرگردان باشند و یکبار تقدیر آن هم به صورت جامع و با تعیین اعتبار باشد، حال اینکه اگر دستگاهی هم می‌خواهد فراتر از این تقدیر کند، مانع آن نمی‌شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رسانه‌ها با بیان اینکه صرف گزارش خبری تهیه کردن یک دیدگاه منفعلانه است، تصریح کرد: اما روابط عمومی و رسانه فعال باید تولید محتوا داشته باشند چرا که با تحلیل یک رویداد نظیر کشتی، فوتبال و سایر رشته‌ها می‌تواند برای ما در تصمیم گیری‌ها بسیار کاربردی‌تر باشد و ایرادها را بیشتر بشناسیم.

رسانه‌ها برای ورزش مطالبه‌گر باشند

مدیر کل ورزش و جوانان با اظهار اینکه مطالبه از ورزش حق دوستان رسانه‌ای است، اظهار داشت: اما خواهش داریم برای  یک بار هم که شده سنت مطالبه‌گری برای ورزش در دستور کار رسانه‌ها قرار گیرد، امروز اداره کل ورزش و جوانان در جایگاه حمایتی حتما باید مورد سوال قرار گیرد که چکار کرده است.

صنایع هم مورد سوال قرار گیرند

وی افزود: اما از سویی دیگر هم صنایع و سایر دستگاه‌های متولی که از ظرفیت استان برای تولیدات خود استفاده می‌کنند، آنها هم باید مورد سوال قرار گیرند چرا که طی این سال‌ها در سطح کلان ورزش حرفه‌ای کمتر شاهد بودیم که ورزش فارس بتواند روی پای خود بایستد.

صفرپور گفت: زمانی که صنایع پای کار بیایند و حمایت کنند هم یک ظرفیت برای خودشان ایجاد شده وهم سهم ورزش گرفته شده است که متاسفانه در این سال‌ها مغفول مانده و ورزش استان فارس همیشه ازاین نعمت محروم بوده است.

او بیان داشت: دعوت به برگزاری چنین میزگردهای تخصصی می‌کنیم چرا که بر این باوریم ورزش در سطح کلان دنیا به یک افتخار تبدیل شده است و به جای اینکه ورزش را هزینه بر تلقی کنیم، یک جایگاه اثر گذار اقتصادی بدانیم هر چند تا به این جایگاه برسیم فاصله زیادی داریم برای همین هم باید تلاش ویژه کنیم.

وی اضافه کرد: شاید با تمام زحماتی که کشیده شده اما ورزش فارس سیر رو به رشد و جایگاه ارتقایی خودش را در مقاطعی نتوانسته است به خوبی طی کند که این امر هم تنها مختص ورزش نیست زیرا خیلی از جایگاه‌های دیگر هم فراز و نشیب‌هایی وجود داشته است اما چون ورزش از این فراز و نشیب‌ها آسیب جدی دیده، شاید بیشتر به چشم بیاید.