عجایب متروپل؛ در بخش‌هایی حتی جوشکاری انجام نشده!

عجایب متروپل؛ در بخش‌هایی حتی جوشکاری انجام نشده!

رئیس دادگستری آبادان گفت: قرار است از بهترین وکلا و خوشنام‌ترین آنها در پرونده متروپل استفاده شود و تاکنون نیز ۵۰ فقره وکلات معاضدتی تشکیل شده است.
نعمت‌الله روشن‌روان اظهار داشت: دستگاه قضا در کنار مردم آبادان به خصوص افرادی است که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند.

وی افزود: از آغاز این اتفاق، اعضای دادگستری خوزستان و دیگر بخش‌های دستگاه قضا در آبادان حضور داشتند و تا امروز پای کار بوده‌اند.

رئیس دادگستری آبادان بیان کرد: افرادی که در این حادثه مستقیم صدمه ندیده‌اند اجازه بدهند ابتدا افرادی که مستقیماً از این حادثه دچار خسارت شده‌اند بتوانند کار خود را پیش برده و به حق و حقوق خود برسند.

ناظران قصورها را اعلام نکرده بودند

رئیس کمیسیون عمران شورای عالی استان‌ها گفت: قصور در حادثه متروپل، در حوزه اجرایی و فنی بوده و در حین اجرا، نکات فنی رعایت نشده است.

کوروش حصیرباف در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون شورای عالی استان‌ها از ساختمان متروپل با بیان اینکه از حادثه متروپل قلب همه مردم ایران به درد آمد، اظهار داشت: سازه در اتصال تیر به ستون و اتصال سقف‌ها و همچنین کیفیت عمل‌آوری بتن دچار مشکل بوده. در مراحل کار، دستگاه مشاور و یا ناظران این پروژه باید این کوتاهی و قصورها را اعلام می‌کردند که متاسفانه این چنین نشده است.

وی گفت: نباید اجازه داده می‌شد ساختمان در ۱۰ طبقه اجرایی شود. جوش‌هایی که در ستون‌ها استفاده شده استاندارد نبوده و تکیه‌گاه‌ها نیز ایراد داشته‌اند که همه اینها نشان‌دهنده این است که مسائل فنی در ساخت متروپل رعایت نشده است.

حصیرباف عنوان کرد: حین اجرای ساختمان، شهرداری و شورای اسلامی شهر و دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله مسکن و شهرسازی که وظیفه نظارت عالیه را داشتند باید بر مراحل ساخت این سازه نظارت می‌کردند و از ادامه کار غیر فنی ساختمان جلوگیری می‌کردند.

وی افزود: باید بررسی شود که این سازه، مجوز کمیسیون ماده ۵ برای ساخت طبقات اضافه را دریافت کرده یا این مورد نیز جزیی از تخلف بوده است. اگر تخلف بوده قانوناً شهرداری باید مانع ساخت طبقات اضافه می‌شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای عالی استان‌ها گفت: بر اساس قانون، در این حجم کار باید تیرآهن‌های چنین ساختمانی در کارخانه تولید، برش‌کاری و آزمایش شود اما ظاهر ساختمان نشان می‌دهد که برای جوشکاری از مهارت‌های فنی استاندارد استفاده نشده و حتی در بخش‌هایی نیز جوشکاری صورت نگرفته است!