رجزخوانی تکراری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

رجزخوانی تکراری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای قصد ایران برای هدف قرار دادن شهروندان اسراییلی، گفت که در صورت انجام شدن چنین اقدامی، این رژیم در زمان و مکان انتخابی خود پاسخی قاطع خواهد داد.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز دوشنبه در جلسه کنست گفت که این رژیم در حال تشکیل یک «ائتلاف دفاع هوایی در خاورمیانه» تحت رهبری آمریکاست.

گانتس به کنست گفت که به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار داده است در صورت حمله به اسراییلی‌ها از سوی ایران در ترکیه، «پاسخی قاطعانه» بدهند.

او در کمیته روابط خارجی و دفاعی کنست مدعی شد، برخی پاسخ‌های احتمالی پیش روی اسراییل قرار دارند، از جمله اهدافی بالقوه برای حمله.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: ما در صورت وقوع حمله‌ای از سوی ایران در هر سطح و هر جایی، در زمان و مکان انتخابی خودمان پاسخ خواهیم داد، هم فیزیکی و هم سایبری.

گانتس با مطرح کردن اظهاراتی درباره همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد: خودداری ایران از همکاری با آژانس ثابت می‌کند که نمی‌تواند شریکی برای یک توافق هسته‌ای جدید باشد که آن را از دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای دور می‌کند.

او در ادامه اظهارات ضدایرانی‌اش مطرح کرد: تمام جهان، تحت رهبری آمریکا، دوست ما باید فشار اقتصادی و حتی نظامی بر ایران اعمال کند.

گانتس افزود: من موضوع برنامه اقدام جامع را که با حمایت آمریکا برای تقویت همکاری اسراییل با بقیه در منطقه در حال آماده‌سازی آن هستیم، با همکارانمان در پنتاگون مطرح کرده‌ام. امیدوارم در طی سفر مهم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه بیشتر پیش برود.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی این مطرح می‌شود که مقام‌های صهیونیستی طی هفته اخیر مدعی شده‌اند که شهروندان اسرائیلی در ترکیه در معرض تهدید جدی از جانب جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و از آنها خواسته‌اند این کشور را ترک کنند و اگر در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه حضور دارند، توصیه‌های امنیتی را رعایت کنند.

مقامات ارشد صهیونیستی روز جمعه نیز هشدار دادند که "تهدیدات ملموسی" از سوی ایران وجود دارد.

این مقامات سیاسی و امنیتی که نخواستند نام‌شان فاش شود، مدعی شدند که ایران قصد دارد در انتهای هفته حملاتی در استانبول انجام دهد و از تمامی شهروندان‌شان خواستند تا هرچه فوری خاک ترکیه را ترک کنند و اگر توانایی خروج از ترکیه را ندارند، خود را درون اتاق‌های هتل محبوس کنند و هیچ نشانی از اینکه اسرائیلی هستند بروز ندهند.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز پیش از این در واکنش به هشدار اسرائیل به شهروندانش برای سفر به ترکیه از بیم اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی در این کشور، گفت مقام‌های اسرائیلی «در رختخواب‌های خود نگران باشند و جای دیگر نگران نباشند

این ابراز نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی و تاکیدشان بر بی‌پاسخ نماندن حمله‌ای از سوی ایران، در پی ترور شهید سرهنگ پاسدار حسین صیاد خدایی به دست عوامل تروریستی و هشدار مقامات ارشد نظامی ایران به مسببان این اقدام مطرح می‌شود.

اوایل خرداد دو عنصر تروریستی موتور سوار با شلیک به سرهنگ پاسدار حسین صیاد خدایی در تهران هنگام ورود به منزلش وی را به شهادت رساندند.

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به جنایت اخیر ترور شهید صیاد خدایی، تاکید کرد: خون شهید صیاد خدایی بی پاسخ نخواهد ماند.

سرلشکر سلامی در گفت‌وگویی با شبکه المسیره یمن گفت: هر اقدامی از سوی دشمن با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد. ما دشمن را به حال خود رها نمی کنیم و همواره به دنبال آنها هستیم. حساب ما ما با دشمنان پابرجاست و قوی‌تر و مستحکم‌تر می‌شود. خون شهید صیاد خدایی بی پاسخ نخواهد ماند.