دستگیری رئیس سازمان مشارکتهای شهرداری اهواز

دستگیری رئیس سازمان مشارکتهای شهرداری اهواز

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با اشاره به دستگیری مدیر سازمان مشارکت های شهرداری اهواز پس از حادثه متروپل، گفت: این مدیر که سابقه مسئولیت به عنوان شهردار آبادان را دارد پس از متروپل دستگیر شده است.

سید محمد جواد رضوی در پنجاه و ششمین نشست علنی شورای شهر اهواز افزود: این مدیر که الان دستگیر شده است باید حساب و کتاب پس بدهد.

وی گفت: ادعا نمی کنیم که این فرد در حادثه متروپل گناهکار باشد ولی دلیلی ندارد کسی که انگشت اتهام به سمت او است، همچنان در شهرداری اهواز مدیر باشد.

وی ادامه داد: از روز اول این حادثه و دستگیری این مدیر، به شهردار اهواز گفتیم که مسئولیت این مدیر را لغو کند ولی نمی دانم که چرا شهردار تا کنون به این موضوع توجه نکرده است و این روال نمی تواند ادامه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: برای آخرین بار به شهردار اهواز تذکر می دهیم که حکم این مدیر دستگیر شده شهرداری اهواز را همین امروز لغو کند و دلیل ندارد که ما در این اتفاق شریک باشیم.

آتش نشانان اهوازی در حادثه متروپل از جان مایه گذاشتند

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این جلسه رسمی شورای اسلامی کلانشهر اهواز در صحن علمی این شورا با بیان اینکه متروپل حادثه ای بزرگتر از پلاسکو بود، گفت: سازه متروپل به دلیل عدم اتصالات و ناپایدار بودن سازه هر لحظه امکان تخریب آن وجود داشت که با وجود چنین شرایط خطرناک آتش نشانان و نیروهای امدادی با جان فشانی مشغول آواربرداری بودند.

قنبری ادامه داد: ۴۰ درصد از مساحت ۴۶ هزار مترمکعبی ساختمان متروپل در این حادثه ریزش و مابقی آن نیز هر لحظه امکان ریزش داشت که این موضوع آواربرداری از این ساختمان را دشوار کرده بود.

وی ادامه داد: ایمن سازی ضلع شمالی ساختمان متروپل به دستور وزارت کشور به آتش نشانان اهواز واگذار شد که در این ضلع چهار دستگاه چیلر سنگین وجود داشت که وزن هر یک از این چیلرها هفت تن بود ضمن اینکه به دلیل پر بودن این دستگاه ها از گاز هر لحظه خطر انفجار آنها وجود داشت که با کار قابل تقدیر آتش نشانان این دستگاه ها با ایمنی کامل از پشت بام سازه پایین آورده شد.

قنبری با بیان اینکه آتش نشانی اهواز برای پوشش۳۰۰ هزار جمعیت آبادان تجهیزات به آبادان منتقل کرد گفت: از ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه یعنی زمان وقوع حادثه متروپل، ۶۰ نیروی در استراحت با ۱۳ خودرو سنگین به آبادان اعزان و این نیروها به مدت ۱۳ شبانه روز در آبان مشغول آوربرداری بودند.