جزئیات نحوه اجرایی شدن گشت ارشاد مسئولان

مردم در گشت ارشاد مسئولان چه نقشی دارند؟

جزئیات نحوه اجرایی شدن گشت ارشاد مسئولان

دبیر کمیته اجرایی دهه احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های متنوعی را در سه بخش تبیین و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح  جامعه همچنین ارائه گزارش عملکرد ستاد و زمینه‌های ایفای نقش مردم پیش‌بینی شده است که در تمامی استان‌ها اجرا خواهد شد.

مجید باقری افزود: در اولین روز دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر، اعضای ستاد با ریاست محترم جمهور جلسه و دیداری داشتند که نکات مهمی نیز در این جلسه مطرح شد. رئیس جمهوری بر مساله گشت ارشاد مسئولین تاکید بسیاری داشتند و از ستاد خواستند تا این مساله در دستور کار خود قرار دهد و با قدرت و دقت پیگیری کند.

وی درباره گشت ارشاد مسئولین اظهار کرد: مسائلی که مربوط به گشت ارشاد مسئولین است حوزه‌های فرهنگی‌، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی را در بر می‌گیرد. ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از همه مردم مطالبه‌گری که پیگیر حقوق حقه خود هستند در چهارچوب قانون حمایت و پشتیبانی می‌کند.

باقری ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که برای ستاد احیا اهمیت ویژه‌ای دارد، برگزاری دوره‌های آموزشی برای افرادی‌ است که قصد فعالیت در این حوزه را دارند. در حال حاضر دوره دوم این آموزش‌ها در حال برگزاری است که همه افراد می‌توانند به صورتی مجازی و حضوری در آن شرکت داشته باشند.

وی به شعار امسال دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر با عنوان «ملت حسینی، مطالبه‌گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه» درباره برنامه‌های این ستاد گشت اشاره کرد و افزود: از آنجا که جوهره قیام سیدالشهدا (ع) مسئله امر به معروف و نهی از منکر بود، دهه اول ماه محرم‌الحرام به عنوان احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

دبیر کمیته اجرایی دهه احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در خصوص مساله بسیار مهم عفاف و حجاب طرح جامعی را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است، از همه مردم، صاحب‌نظران و همه افرادی که در این حوزه دغدغه دارند دعوت می‌کند که پیشنهادات خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این طرح به ستاد ارائه دهند.

باقری ادامه داد: در این دهه دبیران و روسای ستاد به عنوان سخنران و خطیب نماز جمعه در میان مردم حضور خواهند داشت، همچنین در هیئات و دسته‌جات عزاداری اباعبدالله(ع) در قالب غرفه و نمایشگاه‌های محیطی شرکت خواهند کرد.

وی همچنین در برنامه رادیویی سعادت‌آباد تهران گفت: الگوهای برتر آمران به معروف و ناهیان از منکر معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد، این افراد از میان تشکل‌های مردمی، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و فعالان رسانه هستند.

باقری افزود: از دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دهه احیا می‌توان به ارائه گزارش عملکرد و فعالیت‌های ستاد و بیان راهکارها و زمینه‌های مشارکت و مردم در احیای فریضتین در جامعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین حضور مسئولان و کارشناسان ستاد امر به معروف در برنامه‌های مختلف تلویزیون به منظور تبیین و گسترش امر به معروف و نهی از منکر، از دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.