استاندار فارس: هیچ روستای حاشیه‌ای به شیراز ملحق نمی شود

استاندار فارس:  هیچ روستای حاشیه‌ای به شیراز ملحق نمی شود
محمدهادی ایمانیه  استاندار فارس

 استاندار فارس گفت: دیگر هیچ روستای حاشیه‌ای به شیراز الحاق نخواهد شد.

محمدهادی ایمانیه بعد از ظهر شنبه در کارگروه توسعه استان فارس بیان کرد: با توجه به تصمیم گیری های صورت گرفته، روستاهای اطراف شیراز دیگر به کلانشهر الحاق نخواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: طرح هادی که مربوط به روستاهای استان است باید هرچه زودتر مصوب شده تا نسبت به ساماندهی این روستاها اقدام شود این در حالی است که باید اطراف طرح هادی روستاها کانال توسط شهرداری ایجاد شود تا مرز فعالیت مشخص شود.

او تاکید کرد: پس از اینکه مرز فعالیت مشخص شد شهرداری و دهیاری آن منطقه مسئول نظارت بر توسعه هستند که اگر ساخت و سازی خارج از طرح هادی ایجاد شد باید پاسخگو باشند.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس در خصوص شهر شیراز نیز متذکر شد: در راستای حاشیه شهر شیراز و جلوگیری از الحاق روستاها به این کلانشهر بهترین راه حل این است که با عرض ۵۰ متر جنگل کاری تا مرز شیراز انجام شود که این موضوع از روستای کرونی آغاز خواهد شد و آبیاری این جنگل‌ها نیز از طریق پساب شیراز خواهد بود.

به گفته عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس ایجاد کمربندی سبز برای عدم الحاق روستاهای حاشیه‌ای به شیراز در دستورکار قرار خواهد گرفت.

ایمانیه همچنین در خصوص طرح‌های شهر فاروق نیز متذکر شد: شهرداری و شورای شهر باید در شهرهایی که طرح هادی جدید دارند مکلف شوند که از افزایش باغ شهری‌ها جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص تأمین زمین برای طرح ملی مسکن نیز اظهار کرد: در سه شهر شیراز، مرودشت و کازرون تأمین زمین با مشکل مواجه شده بود این در حالی است که دولت در نظر داشته تا امسال یک میلیون واحد مسکن بسازد از این رو باید مشکلات تأمین زمین در سه شهرستان استان برطرف شود.

وی افزود: اکنون با الحاق کمیل آباد به شیراز مشکل تأمین زمین در حوزه طرح ملی مسکن برطرف شده است اما باید برای دو شهرستان دیگر اقدامات لازم انجام شود.

او در خصوص کاهش مصرف آب در استان نیز در سه حوزه کشاورزی، خانگی و صنعت پیشنهاد کرد که در حوزه کشاورزی طی پنج سال مصرف آب ۵٠ درصد، مصرف سرانه شهروندان ٣٠ درصد و در حوزه صنعت تنها ٢٠ درصد از آب شرب و ٨٠ درصد از آب خلیج فارس و پساب استفاده کنند.

استاندار فارس در خصوص طرح‌های اقتصادی مغفول مانده نیز تاکید کرد: اگرطرحی بیش از دو سال فعالیت نکرده باشد آن طرح لغو و زمین اهدایی نیز بازپس گیری خواهد شد اما اگر تنها ٢٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشت با نظارت امکان ادامه فعالیت میسر است.