آقاتهرانی: وضع ایران نسبت به کل دنیا بهتر است

آقاتهرانی: وضع ایران نسبت به کل دنیا بهتر است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی از اوقات فقط نقاط ضعف را می‌بینیم و بنا را به سیاه نمایی می‌گذاریم، در حالی که الان وضع ایران ما نسبت به کل دنیا بهتر است.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۱ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود عنوان کرد: به اعتقاد بنده مجلس محل تحقق مطالبات مقام ولایت است. حاکمیت ما حاکمیت ولایتی است باید ببینیم که آن بزرگوار از ما چه می‌خواهند، پس باید به ابلاغیه‌های حضرت آقا توجه شود. باید به منشور مجلس انقلابی که حضرت آقا درباره آن صحبت کردند و نیاز مجلس ما بود، توجه بیشتری شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاح ساختار بودجه و عدم ورود نمایندگان در عزل و نصب‌ها باید جدی گرفته شود. وظیفه ما نظارت بر اقدامات دولت است. برگزاری نشست رؤسای کمیسیون‌ها در مجلس کار بسیار مبارکی بود. مجلس و دولت انقلابی هستند و نباید با یکدیگر نزاع داشته باشیم. باید بیشتر همیاری کرد و به یکدیگر اعتماد بیشتری داشت. دولت باید لوایحی را که لازم است، هر چه سریع‌تر به مجلس ارسال کند.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه بیگانگانی مثل اوباما خاورمیانه را قطب عالم و ایران را قطب خاورمیانه می‌دانند، تصریح کرد: گاهی از اوقات فقط نقاط ضعف را می‌بینیم و بنا را به سیاه نمایی می‌گذاریم. الان وضع ایران ما نسبت به کل دنیا بهتر است. همه دنیا مشکل دارند و ناراحت هستند. الان در حال جراحی اقتصادی هستیم و امیدواریم این جراحی جواب دهد. البته جراحی درد دارد، اما بعد از آن باید شادی و سلامت به جامعه برگردد و امیدوارم به زودی شادابی دیده شود.

وی افزود: دولت ادعا می‌کند دولت تحول است که باید همین طور باشد. سفرهای استانی دولت بسیار خوب است. کار اجرایی قبل و بعد از سفر خوب است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت گذشته دنبال آن بود که آمریکا برای آن کاری انجام دهد که نکردند که شاید الان باور کرده باشند اما نمی دانم. توجه داشته باشید کمیسیون اصل ۹۰ به قوه قضائیه پرونده شکایتی از دولت گذشته ارسال کرده است که سوال این است که چرا قوه قضائیه اقدامی نمی‌کند؟

آقاتهرانی تاکید کرد: درباره مجلس هم همین عقیده را دارم. باید انتهای مجلس معلوم شود مجلس ما از مجلس دهم بهتر بود یا بدتر. حسن و عیب عملکرد در مجلس و حتی کمیسیون‌ها معلوم نیست. باید مشخص شود که آیا بنده که رئیس کمیسیون فرهنگی بودم درست عمل کرده ام یا خیر؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کار دیگری که در رفت و آمد همسایگان اتفاق افتاده، افزایش میزان صادرات است. ما فرصت‌های زیادی را طی این چند سال گذشته نسبت به عراق و سوریه و کشورهای همسایه از دست دادیم اما نشست‌های شانگهای و قطر باعث شد مطالبات ما از کشورها وصول شود.

وی تاکید کرد: تسهیل ازدواج، کاهش طلاق، جراحی اقتصادی، فعال شدن تعزیرات، تثبیت نرخ ارز و امنیت بهداشت در این فرصت پیش آمد که کارهای خوبی است. البته دولت بهتر از این هم می‌تواند عمل کند. افراد بیکار را در کارها نگذاریم، همین‌ها دولت را زمین می‌زنند و انسان‌های صلاحیت دار را کنار نگذاریم.

آقاتهرانی اظهار داشت: مردم ایران بسیار مردم خوبی هستند. برخی خیال می‌کنند ۴ تا اعتراضی که گوشه کنار کشور می‌شود، نظام را زیر و رو می‌کند. این طور نیست اعتراض حق مردم است، حقشان است که حرفشان را به گوش ما برسانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون فرهنگی برای تقویت بودجه فرهنگی کار کردیم، گفت: زمانی بودجه این حوزه ۵ درصد بود که به ۲.۵ درصد رسید اما الان ۳.۵ درصد است. از وزیر ورزش و جوانان خواسته ایم که درباره مسابقات جام جهانی قطر پیوست و پیوند فرهنگی داشته باشد. این اولین بار است که در کشور اسلامی چنین رقابتی برگزار می‌شود.