گزینه اصلی هدایت پرتغال: ژوزه مورینیو

گزینه اصلی هدایت پرتغال: ژوزه مورینیو

فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال پس از حذف این تیم در مقابل مراکش در یک قدمی برکناری قرار دارد.

هواداران فوتبال پرتغال معتقد هستند که تصمیم های اشتباه سانتوس عامل اصلی حذف آنها از جام جهانی بوده است و پس از بازماندن از نیمه نهایی حالا خود را برای حضور یک مربی جدید آماده می کنند.

نشریه پرتغالی ابولا گزارش داده است که برکناری فرناندو سانتوس قطعی است و این مربی با توافقی دوطرفه حاضر به فسخ قراردادش خواهد شد تا به دوران حضورش در تیم ملی پرتغال خاتمه بخشد.

ابولا از ژوزه مورینیو سرمربی کنونی رم به عنوان اصلی ترین گزینه جانشینی سانتوس اسم برده است. البته مورینیو در حال حاضر در رم خیلی خوشحال است و مشخص نیست که ایا حاضر می شود که این تیم را رها کند یا نه. مورینیو پس از قهرمانی در لیگ کنفرانس محبوبیت زیادی در میان هواداران رم دارد و امیدوار است که در این فصل بتواند فاتح لیگ اروپا شود و جالوروسی ها را به لیگ قهرمانان اروپا برگرداند.

پرتغال با وجود داشتن ستارگانی نظیر کریستیانو رونالدو، برونو فرناندز و برناردو سیلوا و ستارگان نسل جدید همچون رافائل لیائو، ژائو فلیکس و گونسالو راموس نتوانست جام جهانی خوبی داشته باشد و به نظر می رسد که آنها می خواهند با تغییر سانتوس در یورو و جام جهانی بعدی نتایج بهتری کسب کنند. فرناندو سانتوس 68 ساله بدین ترتیب در حالی به دورانش در تیم ملی پرتغال خاتمه می بخشد که در سال 2014 هدایت این تیم را به عهده گرفت و توانست فاتح یورو و لیگ ملت های اروپا شود هر چند که در دو جام جهانی خود موفقیتی نداشت.