پایان خوش مردی که همه فینال را گریست!

پایان خوش مردی که همه فینال را گریست!
دی‌ماریا قصد داشت آخرین بازی خود با تیم ملی را با افتخار به پایان برساند

بازیکن سابق رئال مادرید در این فینال با گریه‌های ممتد و طولانی‌اش به خاطر خواهد آمد. کسی که دومین گل تیم فوتبال آرژانتین را با یک پاس گل از مک آلیستر به ثمر رساند؛ ستاره‌ای که قبل‌تر، پنالتی منجر به گل اول مسی را با نفوذی به داخل محوطه جریمه فرانسه و مجبور کردن دمبله به خطا، برای تیمش به ارمغان آورده بود.

او در نیمه دوم به دلیل مصدومیت، از زمین بیرون رفت‌. دی‌ماریا در طول مسابقات از مصدومیت همسترینگ رنج می‌برد و این مسئله تا آخرین ثانیه‌های حضورش در زمین عذابش داد.

نکته جالب درباره دی‌ماریا اینکه او در سال ۲۰۱۴ در فینال مقابل آلمان نیز بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده بود و به همین دلیل، به هیچ وجه دوست نداشت که این بازی را از دست بدهد. بنابراین با وجود فشار بیش از حد عضلانی در‌ ناحیه چهار سر ران، وارد بازی فینال شد.

دی‌ماریا در دیدار با استرالیا به میدان نرفت و در مقابل هلند، به سختی هشت دقیقه بازی کرد و در دیدار مقابل کرواسی هم روی نیمکت ماند. با این حال اسکالونی او را برای بازی فینال به عنوان گوش چپ به میدان فرستاد و او بلافاصله به این اعتماد جواب داد؛ با پنالتی‌ای که از دمبله گرفت و گلی که وارد دروازه هوگو لوریس کرد.

برای دی‌ماریا که قصد داشت آخرین بازی خود با تیم ملی را با افتخار به پایان برساند، این مسیر طولانی المپیک ۲۰۰۸ آغاز شده بود؛ وقتی که او در فینال و در شهر پکن، با گل انفرادی به نیجریه، نام خود را سر زبان‌ها انداخت. حالا چهارده سال بعد بود و دوباره یک قهرمانی بزرگ دیگر و در این بین، یک سال پیش، او گلی را در فینال کوپا مقابل برزیل به ثمر رسانده بود که آرژانتین بعد از ۲۸ سال، قهرمان این مسابقات بشود.

حالا آنخل دی‌ماریا یک بازیکن تاریخی در فوتبال آرژانتین محسوب می‌شود. گل او در فینال جام جهانی، نام او را کنار ستاره‌هایی مثل کمپس، والدانو، بوروچاگا و مسی قرار می‌دهد که آرژانتینی‌ها به این نفرات، بسیار افتخار کرده‌اند.

او که بعد از گلزنی، یک‌بار اشک ریخته بود، بعد از تعویض نیز چند بار دیگری در اینسرت‌هایی که کارگردان از او می‌گرفت، مشغول اشک ریختن بود. در زمان دو برق‌آسای امباپه و گل سوم مسی و البته گل تساوی فرانسه؛ همچنین در زمانی که بازی به پنالتی کشید و مارتینز با اولین شیرجه تماشایی، ضربه کینگزلی کومان را مهار کرد.

او در طول این مسابقه رنج بسیاری کشید اما بدون رنج هم هرگز گنجی به دست نمی‌آید. با این حال فینال جام جهانی با فرشته آرژانتینی در داخل یک قفس مجازی در حالی که نمی‌توانست به تیمش کمک کند و می‌دید آرژانتین چگونه از بهشت به جهنم می‌رود، به خاطر ما خواهد آمد؛ اگرچه در پایان، این او بود که مدال قهرمانی را گاز زد و جام قهرمانی را به فهرست افتخاراتش اضافه کرد.