رویای شكست غول گرجستانی محقق نشد!

رویای شكست غول گرجستانی محقق نشد!
دو نماینده ایران در حرکت یک ضرب موفق به کسب مدال نشدند

رقابت های دسته فوق سنگین وزنه برداری قهرمانی جهان 2022 کلمبیا کاملا متفاوت نسبت به سال های اخیر بود. در چند سال گذشته لاشا تالاخادزه، غول گرجستانی با اقتدار به سه مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع می رسید، اما امسال حریفان پرتعداد و آماده او باعث شدند اتفاقات دیگری رقم بخورد.

دو نماینده ایران در حرکت یک ضرب موفق به کسب مدال نشدند. آیت شریفی با 196 کیلوگرم به مقام ششمی حرکت یک ضرب رسید و علی داوودی با 202 کیلوگرم به مقام چهارم دست یافت؛ در حالی تالاخادزه در یک رقابت میلیمتری و فقط به خاطر زودتر مهار کردن وزنه 215 کیلوگرمی نسبت به لالایان از ارمنستان توانست به مدال طلای یکضرب برسد. میناسیان از بحرین هم با 212 کیلوگرم به مدال برنز یک ضرب رسیده بود.

در دوضرب با توجه به اختلاف نزدیک سه وزنه بردار بالای جدول و رکوردهای خوب علی داوودی و وزنه بردار سوری رقابت پیچیده شد. تالاخادزه، لالایان و میناسیان در حرکت اول دوضرب خود ناکام بودند تا یک شوک بزرگ به جدول مسابقات وارد شود.

آیت شریفی بعد از عدم موفقیت در مهار وزنه 230 کیلوگرمی در دو تلاش نخست، در حرکت سوم توانست 236 کیلوگرم را مهار کرده و در مجموع با 432 کیلوگرم در رده هفتم قرار بگیرد.

اما علی داوودی با 240 کیلوگرم کار خود را آغاز کرد و با موفقیت این وزنه را پشت سر گذاشت. او در ادامه 247 کیلوگرم را هم بالای سر برد، اما این اتفاق بعد از وزنه بردار سوری رخ داد تا از این نظر داوودی پشت رقیب قرار بگیرد. پایان کار همه وزنه برداران در دوضرب یک فرصت استثنایی را در اختیار داوودی قرار داد تا او بتواند با مهار آخرین وزنه مسابقات یعنی 252 کیلوگرم طلای دوضرب را از آن خود کند و بعد از چند سال امپراطوری تالاخادزه را فرو بریزد، اما وزنه بردار ایرانی در مهار این وزنه ناموفق بود تا با 247 کیلوگرم در دوضرب و 449 کیلوگرم در مجموع به کارش پایان دهد.

لاشا تالاخادزه در شبی که مثل سال های قبلی آماده نبود، با 215 کیلو در یک ضرب، 251 کیلو در دوضرب و 466 کیلو در مجموع به نشان طلای جهان دست یافت. 

همچنین علی داوودی در هر سه حرکت هم در رده چهارم قرار گرفت و نتوانست روی هیچ کدام از سکوهای دسته فوق سنگین برود. 

گور میناسیان از بحرین 212 در یک ضرب، 250 در دوضرب و 462 در مجموع در رده دوم قرار گرفت.

همچنین لالایان از ارمنستان با 215 در یک ضرب، 246 در دوضرب و 461 در مجموع در رده سوم ایستاد.