دلایل لغو بازی با اروگوئه از زبان مدیر رسانه‌ای تیم ملی

فدراسیون فوتبال تلاش خواهد کرد تا حداقل یک بازی و حداکثر سه بازی دوستانه برای تیم ملی در قطر برگزار کند.

دلایل لغو بازی با اروگوئه از زبان مدیر رسانه‌ای تیم ملی

پس از لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی برابر کانادا در ونکوور، صحبت‌هایی در خصوص مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با اروگوئه برای برگزاری بازی مقابل تیم ملی این کشور در مونته‌ویدئو مطرح شد اما در نهایت امروز اعلام شد این بازی هم برگزار نخواهد شد.

در شرایطی که کاروان تیم ملی فردا تهران را به مقصد دوحه ترک خواهد کرد تا اردوی خود را در این کشور بر پا کند، هنوز حتی یک بازی دوستانه نیز به صورت قطعی برای شاگردان اسکوچیچ برنامه ریزی نشده است.

محمد جماعت در این خصوص اظهار داشت: بر اساس چیزی که تا این لحظه اعلام شده ما دو هفته کمپ و اردوی تمرینی خواهیم داشت. اعضای مرتبط فدراسیون در حال رایزنی هستند که انشاالله بتوانیم حداقل یک یا در حالت ایده‌آل دو یا سه بازی داشته باشیم. تا این لحظه قراردادی قرادادی امضا نشده اما سازنده و خوبی صورت گرفته است.

او درباره دلایل لغو دیدار تدارکاتی با اروگوئه گفت: بهترین پروازی که از دوحه به اروگوئه وجود داشت بیش از ۲۸ ساعت بود. ماجرای کانادا تفاوت داشت؛ روزی که ما می‌خواستیم اردوی کانادا را برنامه‌ریزی کنیم بنا بر این بود که دو هفته در کانادا باشیم و دو بازی داشته باشیم. ما با کانادا قرارداد بسته بودیم، با اکوادور تفاهمات کامل در جزئيات صورت گرفته بود و ما دنبال این بودیم که بازی سوم با کلمبیا برگزار شود. قرار نبود یک بازی کنیم و برگردیم. درباره بازی با اروگوئه متفاوت است و به‌خاطر یک بازی است و ۲۸ ساعت پرواز هم در بهترین حالت بود و ممکن بود نصیب تیم نشود.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی تصریح کرد: در مورد قطر هم قرار نیست سه بازی داشته باشیم؛ حداقل یک بازی خواهیم داشت و مبتنی بر وضعیت مذاکرات و تیم ملی ممکن است دو یا سه بازی برگزار بشود. اما من فکر می‌کنم به سه بازی نرسیم.

جماعت در واکنش به اینکه با وجود تغییر در برنامه تیم ملی در اردوی کانادا باز هم تیم ملی قصد سفر به این کشور را داشت توضیح داد: ما با اروگوئه قرارداد نبستیم اما با کانادا قرارداد داشتیم و نمی‌توانستیم نرویم.

او در پایان با تاکید بر اینکه دلیل لغو بازی با اروگوئه تاریخ برگزاری آن نبود گفت: در تاریخ بازی هم اختلاف نظر وجود داشت اما به آن نقطه نرسیدیم که این مسئله عامل لغو شود‌.‌ پکیج کار، پکیجی نبود که بتواند به تیم ملی کمک کند.