جمعیت استان بوشهر رو به پیری است

جمعیت استان بوشهر رو به پیری است

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میزان ولادت در این استان در فاصله آبان ۱۳۹۹ تا آبان ۱۴۰۰ نسبت به میزان کشوری کاهش داشته و جمعیت رو به پیری است.

اسکندر پاسالار افزود: میزان ولادت در بازه زمانی آبان ۹۹ تا آبان ۱۴۰۰ به میزان ۱۲.۱ در هزار نفر جمعیت است که این نرخ در کشور ۱۳.۴ در هزار نفر است که استان نسبت به میانگین کشوری جایگاه بیستم را در میان استان‌ها دارد.

وی با اشاره به سیر کاهشی فرزند آوری در استان اعلام کرد: در گذشته نرخ باروری گروه سنی مادران ۲۰ تا ۲۴ سال بود، ولی از سال۱۳۹۴ به بعد سیر صعودی ادامه دارد و الگوی باروری در بین مادران رشد داشته و به ۳۰ تا ۳۴ سال رسیده است.

پاسالار افزود: میزان عمومی وفات در استان بوشهر  ۵.۳ در هزار نفر جمعیت است و در کشور این عدد ۶.۸ در هزار نفر جمعیت است که میزان عمومی وفات نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و این نشان دهنده مرگ و میر کم نسبت به کشور است.

وی گفت: میزان عمومی ازدواج در استان بوشهر  ۵.۶ و در کشور ۶.۹ در هزار نفر جمعیت است که نسبت به میانگین کشوری در جایگاه مناسبی نیست و امید است بسته‌های تشویقی که دولت در قانون پیش بینی کرده بتواند در ازدواج آسان تاثیر گذار باشد.

پاسالار افزود:  بوشهر جزء استان‌های کم طلاق کشور به شمار می‌رود به نحوی که میزان عمومی طلاق در این استان ۱.۹ در هزار نفر جمعیت است که با توجه به ۲.۳ کشوری، شرایط نسبت به کشور بهتر است.

تا پایان آبان ۱۴۰۰ جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۸۵۰ نفر است که نرخ شهر نشینی ۷۱ و نیم درصد و روستایی ۲۸و نیم درصد است.

۵۳ درصد از جمعیت استان را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.