۱۴ مصوبه برای کاهش تصادفات محور کهورستان به لار

۱۴ مصوبه  برای کاهش تصادفات محور کهورستان به لار

دبیر شورای ترافیک هرمزگان گفت: شورای ترافیک هرمزگان با ۱۴ مصوبه به دنبال کاهش تصادفات در محور کهورستان به لار و ایمن سازی مسیر فوق است.

 در روزهای اخیر بروز دو سانحه رانندگی در محور کهورستان به لار و جان‌باختن 10 نفر در مجموع این حادثه‌ها، سبب شد تا انتقادها از عدم رسیدگی به این محور مهم مواصلاتی ادامه یابد.

در یکی از انتقادات مهم روز گذشته احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با انتقاد تند، از وزارت راه و شهرسازی درخواست کرد پاسخگوی وضعیت موجود و عدم ساماندهی مسیر مواصلاتی پر تردد کهورستان به لار باشد.

این مسئله سبب شد استاندار هرمزگان نیز دستگاه‌های متولی در شورای ترافیک استان را به خط کرده و دستور دهد این جلسه در محل تصادفات محور کهورستان به لار برگزار و در همانجا برای بهبود وضعیت مسیر مواصلاتی راهکار داده و مصوبات به سرعت اجرایی شود.

در همین زمینه سرهنگ رسول دهقانی دبیر شورای ترافیک استان هرمزگان در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در تاریخ 15 و 17 فروردین ماه امسال در مسیر کهورستان به لار دو فقره تصادف، منجر به فوت 10 هموطن‌ها شد که متاسفانه در یک فقره از این تصادفات 6 نفر در آتش سوختند.

وی افزود: بر همین مبنا استاندار هرمزگان به قید فوریت دستور تشکیل جلسه برای برطرف کردن مشکل این محور مواصلاتی را صادر و به ارگان‌های مرتبط ماموریت داد تا در اسرع وقت مشکل این محور را برطرف کنند که جلسه شورای ترافیک در محور فوق برگزار و 14 مصوبه نیز در آن برای پایان دادن به مشکل و رفع نواقص موجود به تصویب رسید.

دبیر شورای ترافیک استان هرمزگان گفت: در این جلسه تاکید شد ایمن‌سازی محور کهورستان - لار و جداسازی محور مذکور جهت کاهش تصادفات بسیار مهم بوده و دستگاه‌های متولی با هماهنگی پلیس راه و شرکت توزیع برق استان نسبت به ایجاد روشنایی و ایمن‌سازی، آشکارسازی و نصب علائم مورد نیاز با نصب سرعت گیر در محور یاد شده به منظور کاهش تصادفات اقدام کنند.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد دستگاه‌های متولی با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی با فرماندار شهرستان بندر خمیر و دهیار کهورستان تمام اقدامات لازم جهت ایمن‌سازی محور کهورستان - لار ( ایجاد روشنایی، نصب دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت، نصب برج نوری در ابتدا، قسمت میانی و پایانی آن و غیره) اقدام کنند.

دهقانی با تاکید بر تصویب جدول‌گذاری در مسیر کهورستان لار گفت: در این جلسه قرار شد اداره کل راه و شهرسازی نسبت به جداسازی محور با جدول‌گذاری و نیوجرسی در وسط (بلوار) با ارتفاع مناسب اقدام کند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به ایمن‌سازی، نصب تابلو و علائم مورد نیاز کاهش سرعت در محور یاد شده با هماهنگی پلیس راه استان اقدام و نسبت به نصب پایه چراغ روشنایی به طول 6 و نیم کیلومتر اقدام کند.

وی با تاکید بر تصویب احداث پل عابر پیاده و نصب تابلو کاهش سرعت (40-60) در محدوده روستایی افزود: همچنین قرار شد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با هماهنگی دهیاری روستای کهورستان نسبت به نصب برج نوری در قسمت ابتدایی، وسط و انتهای مسیر اقدام و دوربین ثبت تخلفات نیز با هماهنگی پلیس راه استان نصب کند.

دهقانی ساماندهی و اصلاح طرح دوربرگردان میان بر کهورستان، ساماندهی سه راهی کهورستان، ایجاد گشت فوق العاده پلیس راه و ساماندهی ورودی 5 روستای مسیر را دیگر مصوبات این جلسه برشمرد و گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به اصلاح تقاطع رویدر و ایجاد رمپ ورود و خروجی تقاطع اقدام و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز نسبت به نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی مورد نیاز در محور بندرعباس-خمیر و محور لار اقدام کند.

دبیر شورای ترافیک استان هرمزگان ابراز امیدواری کرد با انجام مصوبات جلسه انجام شده و پیگیری مستمر، شاهد کاهش تصادفات در محور کهورستان به لار در آینده نزدیک باشیم.