گرمای زودرس اهواز و کولری که روشن شدنش گران تمام می‌شود

تعرفه برق در کلانشهر اهواز و استان خوزستان در ماه‌های سرد و گرم سال متفاوت است

گرمای زودرس اهواز و کولری که روشن شدنش گران تمام می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: برای بالانرفتن تصاعدی صورتحساب برق، مشترکان اهوازی جدا از لوازم سرمایشی پرمصرف مانند کولرگازی در ماه‌های زمستان به ویژه روزهای پایان اسفندماه استفاده نکنند.

عبدالحمید عباس شیاری در خصوص استفاده از وسایل سرمایشی در ماه‌های زمستان در کلانشهر اهواز اظهار کرد: تعرفه برق در کلانشهر اهواز و استان خوزستان در ماه‌های سرد و گرم سال متفاوت است و از این رو شهروندان باید در استفاده برق نهایت دقت را داشته باشند.

وی افزود: در کلانشهر اهواز و استان خوزستان تعرفه برق برای ماه‌های گرم سال از اول فروردین تا پایان آذرماه تا سقف ۳۰۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در ماه‌های سرد سال از اول دی ماه تا پایان اسفندماه تا سقف ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با توجه به این تعرفه‌های تعریف شده توصیه می‌شود مشترکان جدا از لوازم سرمایشی پرمصرف مانند کولرگازی در ماه‌های زمستان به ویژه روزهای پایان اسفندماه استفاده نکنند.

عباس شیاری عنوان کرد: اگر مشترکان در شرایط دمایی فعلی قصد استفاده از وسایل خنک کننده دارند، ترجیحا در صورت ضرورت از پنکه و یا فن کولر که مصرف پایین‌تری دارند استفاده کنند تا میزان برق بسیار کمتری استفاده شود.

وی افزود: در صورتی که مشترکی از کولرگازی که دارای توان بالای مصرفی است استفاده کند، از سقف تعرفه تعیین شده زمستان خارج شده و در پلکان تصاعدی محاسبه مصرف برق طبق جدول موجود در صورتحساب قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مشترکان می‌توانند با نصب و مراجعه به اپلیکیشن "برق من"، در قسمت قبض و مشاهده صورتحساب، از نحوه محاسبه برق مصرفی و پلکان مصرف خود مطلع شوند.

بیشترین میزان بخشودگی تعرفه برق کشور به خاطر شرایط آب و هوایی منطقه گرم یک برای استان خوزستان با سقف ۳۰۰۰ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است.