پیش‌بینی میزبانی هرمزگان از 5 تا 6 میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی

شاهد تمرکز سفرها در یک بازه زمانی محدودتر هستیم

پیش‌بینی میزبانی هرمزگان از 5 تا 6 میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی
معرفی هرمزگان به عنوان قطب گردشگری دریایی کشور

استاندار هرمزگان امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان اظهار داشت: امسال به دلیل تقارن ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز در بحث گردشگری شاهد تمرکز سفرها در یک بازه زمانی محدودتر هستیم.

مهدی دوستی افزود: با توجه به اینکه هرمزگان به عنوان قطب گردشگری دریایی کشور معرفی شده پیش بینی می شود شاهد پیک سفر در حوزه سفرهای دریایی باشیم و در ایام نوروز حدود 5 تا 6 میلیون مسافر را میزبانی کنیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: عمده این سفرها با هدف گردشگری دریایی و بازدید از جزایر به هرمزگان انجام می شود که بر همین مبنا تمهیدات لازم اندیشیده شده و با اضافه شدن شناورهای جدید، تعداد صندلی‌ها افزایش یافته و در خصوص ایمنی شناورهای سابق نیز سخت گیرانه اقدام کردیم تا سفرها با امنیت کامل انجام شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی اماکنی که به صورت آزاد و بوم گردی مسافر پذیر هستند، صورت گرفته و افراد متقاضی برای اسکان مسافران باید در همین قالب خدمات دهند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: در حوزه گردشگری برای سهولت دسترسی مسافران به اطلاعات و امکانات استان یک اپلیکیشن جدید طراحی و راه‌اندازی شده که معرفی خواهدشد.

وی بیان کرد: در خصوص ضوابط ترددی در جاده‌های استان حتما سخت گیری خواهیم کرد و از همین الان توصیه داریم رانندگان ایمنی سفر و سرعت مناسب را مد نظر داشته باشند و با افراد خاطی در راستای صیانت از جان سایر هموطنان برخورد و خودرو  متخلف توقیف می‌شود.

دوستی گفت: برای ایجاد امکانات گردشگری در جزایر برنامه ریزی شده که حجم قابل توجهی از ماشین آلات مورد نیاز در فرصت باقی مانده منتقل می شود.

وی در حوزه تامین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی نیز اظهارداشت:  طبق برنامه، شیفت‌های خاص برای تامین این اقلام در نظر گرفته شده تا مشکلی در این خصوص نیز به وجود نیاید.

استاندار هرمزگان نظارت کامل بر بازار و نحوه خدمات رسانی به مسافران را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این خصوص باید پیامی که از استان منتقل می‌شود پیام سخت‌گیری در نظارت و کیفیت بالای خدمات دهی به مسافران باشد.