هشدار هواشناسی در خصوص وضعیت آب وهوای استان فارس

۲ اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش باران

هشدار هواشناسی در خصوص وضعیت آب وهوای استان فارس

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار۲ اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش ضعیف باران، رعدو برق، کاهش دما و وزش باد شدید از جمعه ۱۱ فروردین تا دوشنبه ۱۴ همین ماه در استان فارس هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس روز چهارشنبه بیان داشت: بارش ضعیف باران و پراکنده، گاهی رعد وبرق جمعه ۱۱ فروردین در مناطقی همچون نور اباد ممسنی ، رستم و سپیدان و مناطق شمال غرب و مرکز استان دربرخواهد گرفت و جمعه هم این سامانه پایان می یابد.

لغزندگی جاده ها، احتمال صاعقه

حقیقت اضافه کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی واحتمال صاعقه در مناطق نام برده شده وجود دارد.

احتیاط در سفر های برون شهری

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری و اجتناب از حاشیه رودخانه ها توصیه می شود.

سامانه دوم

وی گفت: همچنین سامانه دوم که با وزش شدید باد همراه با کاهش شبانه دماست از جمعه ۱۱ فروردین ماه آغاز و تا دوشنبه ۱۴ همین ماه در مناطق نیمه شمالی استان و مرکزی ادامه دارد که اثر مخاطره ای همچون سقوط اشیا بدون مهار در ارتفاعات، امکان خسارت به سازه های موقت و احتمال شکستن درختان کهن سال وجود دارد.

هشدار هواشناسی فارس به کشاورزان

همچنین اداره کل هواشناسی استان فارس در اطلاعیه سطح زرد هواشناسی کشاورزی نسبت به توصیف سامانه نفوذ توده هوای سرد، تنش دمایی، وزش باد و کاهش دما به کشاورزان هشدار داد.

مدیر کل هواشناسی با اظهار اینکه این سامانه از بامداد شنبه ۱۲ فروردین درسطح استان در نواحی شمال شرق ، شرق ، مرکزی آغاز می شود افزود: این سامانه تا بامداد دوشنبه ۱۴ همین ماه ادامه دارد.

توصیه ها

حقیقت گفت: انجام آبیاری وافزایش دمای باغ با استفاده از روش های مناسب قابل دسترس و روشن کردن آتش و دود جهت کاهش سرما زدگی، عایق بندی و محافظت کندوها در برابر سرما و استفاده از تغذیه مصنوعی ، عدم بازدید کندوها ساعات وزش باد، توصیه می شود.

خود داری از آبیاری

او افزود: همچنین خود داری از آبیاری، کنترل پوشش گلخانه ها، انتقال دام به اماکن سرپوشیده، تسریع در برداشت محصولات، تخلیه لوله های آبیاری، محافظت از نهال ها در برابر وزش باد، پوشاندن نهال های جوان به ویژه مرکبات، رعایت کردن عشایران به هنگام باران و پسته داران هم جهت جلوگیری از سرما زدگی اقدام های لازم انجام دهند.

پیشتر نیز اداره کل هواشناسی در اطلاعیه ای سطح نارنجی، نسبت به بارش باران ، همراه با وزش باد، رعد و برق و در برخی مناطق ریزش تگرگ از ششم تا هشتم فروردین ماه در استان فارس هشدار داده بود.