هنوز امیدها زنده است

نبرد استقلال و گل‌گهر برای جا نماندن از کورس قهرمانی

هنوز امیدها زنده است

با نتایجی در دیدارهای روز گذشته سپاهان و پرسپولیس رقم خورد، استقلال برای ماندن در کورس قهرمانی باید گل‌گهر سیرجان را شکست بدهد.

در ادامه بازی‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال امروز (دوشنبه) چهار بازی دیگر برگزار خواهد شد که در مهمترین و حساس‌ترین مسابقه تیم استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهر سیرجان است.

استقلال گل‌گهر سیرجان
با توجه به اتفاقات بازی رفت، جای یک نفر در این دیدار خالی است و آنهم کسی نیست جز ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان که به دلیل حکم کمیته انضباطی امروز محروم است. در اواخر بازی رفت، استقلال صاحب ضربه پنالتی شد و واکنش‌های ساپینتو باعت ناراحتی دستیاران امیر قلعه‌نویی از جمله سعید الهویی شد تا درگیری‌ زیادی به وجود بیاید. ساپینتو پس از دریافت کارت قرمز از کوره در رفت تا بازی با تنش زیادی به پایان برسد. پس از پایان بازی، دستیار قلعه‌نویی مدعی شد که زبان پرتغالی را می‌داند و سرمربی استقلال به آنها توهین کرده است. اصلاً از همان بازی بود که انگار در لیگ ایران همه دنبال یاد گرفتن زبان پرتغالی رفتند!

با این مقدمه سراغ بازی امروز می‌رویم، مسابقه‌ای که چهره شاخص آن امیر قلعه‌نویی است، کسی رویارویی تیم‌هایش با استقلال همیشه جذاب بوده و خواهد بود. او از هواداران استقلال دلخور است، به خاطر برخوردهایی که در آخرین روزهای حضورش در این تیم شد و شعارهایی که البته در برخی از بازی‌ها با تیم‌هایش مقابل استقلال شنید. در گذشته نیز رویارویی او با تیم سابقش حواشی زیادی داشته است. قلعه‌نویی در سال‌های اخیر با تیم‌های تراکتور، سپاهان و گل‌گهر شکست‌های زیادی را برابر استقلال تجربه کرده است و این بار اصلاً دوست ندارد بازنده باشد، چون با برد می‌تواند فاصله سه امتیازی با آبی‌پوشان را جبران کرده و یک پای جدی رقابت قهرمانی باشد.

استقلال با توجه به پیروزی روز گذشته پرسپولیس و سپاهان برابر حریفان‌شان باید به آب و آتش بزند تا شانس قهرمانی‌اش را حفظ کند. آبی‌پوشان با 40 امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داده‌اند و گل‌گهر نیز با 37 امتیاز در جایگاه چهارم است.

 مس کرمان - فولاد خوزستان
اگر چه شکست‌های متوالی صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان خیال مسی‌ها را برای بقا در لیگ برتر تا حدی راحت کرده است، اما این تیم برای اینکه به تیم‌های بالای سر خود نزدیک شود به سه امتیاز دیدارهای خانگی نگاهی ویژه دارد، یکی از همین بازی‌ها امروز مقابل فولاد خوزستان برگزار خواهد شد. حریف امروز مس فولاد خوزستانی است که هفته گذشته با تغییر روی نیمکتش مواجه شد و علیرضا منصوریان جای جواد نکونام را گرفت. او در گام اول از روی سکوها شعار شنید، اما در آخرین لحظات بردی ارزشمند را برابر ملوان کسب کرد، ارزشمند از این جهت که تیم فولاد تا قبل از آن بازی سه باخت پی در پی را در لیگ تجربه کرده بود. منصوریان که به دلیل یکی از اظهارنظرهای گذشته خود با جوی سنگین در اهواز مواجه شده است خیلی دوست دارد امروز هم برنده شود تا شایستگی‌هایش را به هواداران فولاد نشان دهد.

کرمانی‌ها با 18 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند و فولاد با 27 امتیاز در جایگاه هشتم ایستاده است.

ملوان بندر انزلی آلومینیوم اراک
تساوی روز گذشته پیکان مقابل ذوب‌آهن بهترین فرصت را برای انزلی‌چی‌ها فراهم کرده است تا با کسب سه امتیاز بازی امروز فاصله‌شان را با آنها را بیشتر کرده و حاشیه امنیتی برای خود ایجاد کنند. شاگردان مازیار زارع با 22 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارند و این شانس را خواهند داشت که حتی در صورت توقف یا شکست نساجی به رده نهم صعود کنند. البته همه اینها منوط به آن است که از سد تیم سختکوش رحمتی بگذرند. در مقابل آلومینیوم که رقابت سختی با مس رفسنجان برای جایگاه ششم دارد حتی در صورت پیروزی جایگاهش در رده هفتم تغییر نمی‌کند،‌ با این وجود نمی‌خواهد فاصله یک امتیازی‌اش با مس بیشتر شود. شاگردان مهدی رحمتی که با 10 گل خورده دومین تیم برتر لیگ در خط دفاعی هستند، اندوخته‌ا‌ی 30 امتیازی دارند.

نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران
رضا عنایتی سرمربی نفت مسجدسلیمان اعلام کرده بود که بازی با نساجی در صورت مهیا نشدن خواسته‌هایش، آخرین بازی است که روی نیمکت این تیم می‌نشیند و باید دید خواسته‌اش عملی شده است یا اینکه او نیز مانند مهاجری و اشکش عمر مربیگری‌اش در نفت کوتاه خواهد بود. نفتی‌ها که با 12 امتیاز در انتهای جدول جا خوش کرده‌اند چیزی برای از دست دادن ندارند و دنبال گرفتن سه امتیاز این بازی هستند. نساجی هم که هفته گذشته با متوقف کردن استقلال و قبل از آن برتری مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی بازیابی روحی خوبی داشته است، بازی با تیم قعرنشین را مجالی برای سر و سامان دادن به وضعیت خود در جدول رده‌بندی لیگ برتر می‌داند. شاگردان حمید مطهری با 23 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارند.

برنامه بازی‌های امروز به شرح زیر است:

دوشنبه 15 اسفند

مس کرمان - فولاد خوزستان، ساعت 15، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
داور: احمد محمدی

ملوان بندر انزلی - آلومینیوم اراک، ساعت 15، ورزشگاه تختی بندر انزلی
داور: حسن اکرمی

استقلال - گل‌گهر سیرجان، ساعت 16:45، ورزشگاه آزادی تهران
داور: موعود بنیادی‌فر

نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران، ساعت 17:30، ورزشگاه شهید محمدی مسجدسلیمان
داور: وحید زمانی

نتایج بازی‌های روز گذشته را در زیر مشاهده می‌کنید:

پیکان صفر - ذوب‌آهن اصفهان صفر
تراکتور 2 - پرسپولیس 3
مس رفسنجان 4 - صنعت نفت آبادان صفر
سپاهان 3 - هوادار یک