مسافران استان فارس منتظر باران و کاهش دما باشند

احتیاط در سفرهای برون شهری توصیه می شود

مسافران استان فارس منتظر باران و کاهش دما باشند

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش باران رگباری همراه با وزش شدید باد، رعد و برق  کاهش دما پس از عبور سامانه در شیراز و برخی مناطق دیگر استان فارس هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این سامانه بارشی در سال جدید از سه شنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا دوم همین ماه در استان به ویژه شمال، جنوب شرق و مرکز ادامه دارد.

شمال، مرکز، جنوب شرق

مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه برای سه شنبه یکم فروردین در شمال و مرکزاستان به ویژه در شهرستان های رستم، سپیدان، نورآباد ممسنی، جنوب شرق استان، داراب و حسن آباد این منطقه، نی ریز و استهبان فعال است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای چهارشنبه دوم فروردین هم در شمال و مرکز استان به ویژه سپیدان، رستم، نور آباد ممسنی، کوه چنار و کازرون بارش رگباری باران گزارش شده است.

لغزندگی جاده، احتمال آبگرفتگی معابر

حقیقت بیان داشت: اثر مخاطره همچون لغزندگی وآبگرفتگی معدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه، ریزش تگرگ، بارش برف در ارتفاعات شمال استان، سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات، امکان خسارت به سازه های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن سال وجود دارد.

احتیاط در سفر های برون شهری

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال ها و آب راه ها عدم تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاک سازی دهانه پل ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل عدم حضور در ارتفاعات و عدم پارک خودروها در کنار درختان توصیه می شود.