مدارس فارس تا ۲۴ اسفند باز است

مدارس فارس تا ۲۴ اسفند باز است

اداره کل آموزش و پرورش فارس در اطلاعیه‌ای با تاکید بر تداوم آموزش های حضوری در مدارس استان اعلام کرد:مدارس فارس تا چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ باز است.

در این اطلاعیه خطاب به دانش آموزان، اولیا و مدیران واحدهای آموزشی سراسر استان فارس آمده است: هدف اصلی طراحان اتفاقات اخیر، ایجاد وقفه در فرآیند آموزش حضوری در مدارس بود که بحمدلله با درایت و ورود به موقع مجموعه های بهداشتی و درمانی علوم پزشکی و همچنین واکنش سریع دستگاه های امنیتی و دستگیری برخی عوامل فریب خورده روبرو شد.

در اطلاعیه اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس آمده است: برخود فرض میدانیم که از همه عزیزانی که با نهایت دلسوزی و تدبیر مجموعه آموزش و پرورش استان را در این مساله یاری کردند از جمله: استاندار فارس و معاونین، مسئولین امنیتی و انتظامی، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی و همه اصحاب محترم رسانه ، مطبوعات و خبرگزاری ها تشکر و قدردانی کنیم.

این اطلاعیه می‌افزاید: گزارش دستگاه های مسئول حکایت از این داشت که بیش از ۹۰درصد مراجعات دانش آموزان به بیمارستان بدلیل استرس و اضطراب بوده که این امر برگرفته از رسانه های بیگانه بود که با تولید اخبار هدفمند و نادرست و دستکاری در آنها، سعی در القا و ایجاد جو روانی ناامنی در مدارس داشتند و همچنان نیز ادامه خواهند داد و برخی هم که نیازمند اقدامات بیشتری بودند عمدتا دارای بیماری های زمینه ای همچون آسم و آلرژی بودند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تجربه تلخ زمان انتشار ویروس کرونا به همه ما نشان داد که تعطیلی های پی در پی مدارس و غیرحضوری شدن آموزش ها از ابعادمختلف، تاثیرات ناخوشایندی را بر فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان عزیز برجای می گذارد و از طرفی بهره‌گیری از آموزش‌های حضوری، حق همه فرزندان عزیز است و بر ماست آنها را از این حق محروم نسازیم.

این اطلاعیه می‌افزاید: براساس پرسش های مکرر و همچنین درخواست های فراوان دانش اموزان، اولیا و همکاران فرهنگی، به همت خدمتگزاران شما در آموزش و پرورش استان، همه مدارس از روز شنبه ۲۰ اسفند تا چهارشنبه۲۴ اسفند ۱۴۰۱ باز و کادر مدیریتی و معلمان عزیز ما آماده امتداد فرایند تعلیم و تربیت به عزیزان دلمان هستند.

در این اطلاعیه آمده است: حضور حداکثری دانش آموزان در هر مدرسه، نشانه تلاش جمعی مجموعه همکاران در آن واحد آموزشی است و این تلاش نیز از نظر دور نخواهد ماند و لازم است مدیران محترم مدارس استان نیز با هوشیاری کامل زمینه اجرای این امر را محقق سازند.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در این اطلاعیه یادآور شد: با توجه به برگزاری آزمون شبه نهایی استانی درس فیزیک در پایه دهم رشته های ریاضی و تجربی و درس جغرافی درپایه دهم رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی و همچنین درس شیمی درپایه یازدهم رشته های ریاضی و تجربی و درس علوم و فنون ادبی۱ در پایه یازدهم رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی درروز یکشنبه ۲۱ اسفند۱۴۰۱، ضروری است دانش آموزان عزیز با آمادگی کامل در این آزمون ها حضور یابند.