ثبت آمارعجیب ۱۵۳۶ تصادف و ۷۶ فوتی در دو روز اول سفرها

مازندران صدرنشین ورود مسافران نوروزی

ثبت آمارعجیب ۱۵۳۶ تصادف و ۷۶ فوتی در دو روز اول سفرها

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از ثبت ۱۵۳۶ تصادف در دو روز ابتدایی آغاز سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: در این دو روز ۷۶ هموطن جان خود را در تصادف از دست داده‌اند.

 سرهنگ احمد شیرانی؛ با اشاره به تغییرات سفرهای بین استانی دو روز اول طرح نوروزی از تاریخ 24 تا 26 اسفند اظهار کرد: شاهد افزایش 17 درصدی سفرها نسبت مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه سفرهای نوروزی امسال به سفرهای نوروزی 1400 حدود 42 درصد افزایش داشته است، گفت: بیشترین خروج خودرو از استان‌های تهران و البرز با 105 هزار وسیله نقلیه و بیشترین مقصد خودروهای استان تهران البرز به سمت استان‌های قم، قزوین، مازندران، مرکزی و اصفهان بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور بیان کرد: بیشترین ورود خودرو به استان مازندران با 26 هزار و 700 وسیله نقلیه، بیشترین ورود خودرو به مازندران از استان‌های تهران و البرز، گلستان، فارس، خراسان رضوی، گیلان بوده است.

به گفته شیرانی استان‌های مرکزی گیلان و همدان هم دارای بیشترین ورود خودرو بوده‌اند.

وی با اشاره به آمار تصادفات دو روز اول طرح نوروزی از روز 24 تا 26 اسفند گفت: 69 فقره تصادف فوتی با 76 نفر جان باخته و هزار و 467 فقره تصادف جرحی با هزار و 880 نفر مجروح ثبت شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با بیان اینکه آمار تصادفات بسیار نگران‌کننده است، گفت: بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان رخ داده است.

وی تصریح کرد: کمترین وقوع تصادفات هم در جاده‌های استان‌های چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.

شیرانی خاطرنشان کرد: بیشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز که منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث شده است‌.

وی اضافه کرد: بیشترین ساعات وقوع حوادث ساعت 12 تا 16 بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور به رانندگان توصیه کرد: با رعایت کامل مقررات رانندگی و بستن کمربند ایمنی، احترام به حقوق سایر رانندگان و رعایت سرعت مجاز در جاده ها تردد کنند.