اختلاف نظر قلعه نویی و کی‌روش بر سر شش نفر!

هشت بازیکنی که به انتخاب کی‌روش راهی جام جهانی قطر شده بودند در اردوی تحت هدایت امیر قلعه نویی حضور ندارند

اختلاف نظر قلعه نویی و کی‌روش بر سر شش نفر!

سرانجام انتظارها برای فهرست جدید اسکواد تیم ملی به سرانجام رسید و پس از نزدیک به یک دهه لیست تیم ملی توسط یک سرمربی ایرانی انتخاب شد.

در مورد لیست قبلی تیم ملی ایران، حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت و هنوز هم برخی سوال‌‌ها و ابهامات در مورد آن بی‌جواب مانده است. کارلوس کی‌روش همزمان با بازگشت مهدی تاج به فدراسیون، به نیمکت تیم ملی برگشت تا این بار ایران این مرد پرتغالی را راهی جام جهانی کند.

کی‌روش برای جام جهانی درحالی‌که می‌توانست لیست ۲۶نفره بنویسد با یک بازیکن کمتر تیمش را راهی قطر کرد. وجود چهار گلر برای رقابت‌های جام جهانی و همچنین حضور غالب بازیکنانی که تجربه کار با کی‌روش را داشتند نکات مهم لیست قبلی تیم ملی بود. در این مطلب به مقایسه دو لیست اخیر تیم ملی می‌پردازیم که توسط کارلوس کی‌روش و امیرقلعه‌نویی نوشته شده‌اند. البته در این اردو ۳۲ بازیکن حضور دارند و قلعه‌نویی باتوجه‌به دو بازی دوستانه پیش رو از هفت بازیکن بیشتر نسبت به لیست جام جهانی بهره می‌برد.

علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی و پیام نیازمند سه گلر مشتر قلعه‌نویی و کی‌روش هستند اما سرمربی جدید تیم ملی امیر عابدزاده را که در راه صعود به جام جهانی قطر بازی‌های زیادی انجام داده بود، دعوت نکرد و به جای او حسین پورحمیدی جوان که تا اینجای فصل ۱۳ کلین‌شیت داشته، پوشیدن پیراهن تیم ملی را تجربه خواهد کرد.

رامین رضاییان، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی و وحید امیری در پست مدافعان کناری در دو لیست اخیر حاضر بوده‌اند و در این بین میلاد زکی‌پور، شاگرد سابق قلعه‌نویی در گل‌گهر و همچنین ستاره فعلی سپاهان، به جمع ملی‌پوشان اضافه شده است.

حسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده که نیمکت‌نشین‌های لیست کی‌روش در پست مدافع مرکزی بودند توسط قلعه‌نویی فرا خوانده شده‌اند. در این پست حساس چهره‌های جدیدی که امید بسیاری برای بازی در تورنمنت‌های حساس دارند در لیست جدید دیده می‌شوند‌. آرمین سهرابیان، محمدامین حزباوی و عارف آقاسی باید با دو ستاره الاهلی قطر در تیم ملی برای حضور در ترکیب رقابت کنند.

در پست هافبک دفاعی روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی و احمد نوراللهی بازیکنان مشترک لیست‌های قلعه‌نویی و کی‌روش هستند. رضا اسدی، محمد کریمی، میلاد سرلک و امید نورافکن به لیست جدید اضافه شده‌اند. بسیاری از منتقدان کی‌روش معتقد بودند جای سرلک و نورافکن در لیست جام جهانی خالی بوده است. این دو بازیکن در شرایطی خط خورده بودند که در مقدماتی جام جهانی در تیم ملی حضور داشتند.