یک سوم پرونده‌های پزشکی قانونی فارس قصور پزشکی است

یک سوم پرونده‌های پزشکی قانونی فارس قصور پزشکی است

مدیرکل پزشکی قانونی فارس گفت: قصور پزشکی در حوزه کمیسیون‌های پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد که مجموعا یک سوم از پرونده‌های ورودی به کمیسیون‌های ما را به خود اختصاص داده است.

دکتر علیرضا درودچی سه‌شنبه ۳۱ خرداد در یک کنفرانس خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه بیان کرد: قصور پزشکی در حوزه کمیسیون‌های پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می گیرد که مجموعا یک سوم از پرونده‌های ورودی به کمیسیون‌های ما را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه اعضای کمیسیون‌های پزشکی قانونی، عمدتا اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند، ادامه داد: این افراد هم به لحاظ علمی متخصص و برجسته و هم شخصیت‌هایی متعهد هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس افزود: این اداره کل منعی برای استفاده از اساتید حوزه‌های مختلف به عنوان کارشناس در کمیسیون‌های مختلف نداشته و می‌تواند زمینه استفاده از این افراد را در کمیسیون‌های مختلف پزشکی فراهم کند.

درودچی در پاسخ به سئوال تعداد پرونده‌های تشکیل شده طی سال گذشته را 113 هزار فقره اعلام و با بیان اینکه وزن این پرونده‌ها متفاوتست، ظهار کرد: ۱۰۱ هزار پرونده از تعداد کل پرونده‌ها مربوط به حوزه معاینات بالینی و ٣١ هزار پرونده مربوط به موضوع نزاع بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس همچنین از دریافت مجوزهای لازم برای ساخت مرکز پزشکی قانونی فیروزآباد و شیراز که از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به فارس بوده، خبر داد و گفت: طی روزهای آینده اقدامات ساخت و ساز انجام می‌شود و امیدواریم طی دو سال آینده هر دو مرکز به بهره‌برداری برسد.

درودچی همچنین عنوان کرد: در خصوص سایر شهرستان‌ها هم مثل رستم، اقلید و لامرد مسئله زمین تامین شده و در گراش هم به صورت خیرساز در تلاش برای احداث یک مرکز هستیم.

او خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه آموزش، تعاملاتی با دادگستری فارس انجام و ۸ دوره آموزشی در زمینه مسائل پزشکی قانونی برگزار شده است.در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز با همکاری دانشگاه  ۳۸ دوره به صورت وبینار برگزار شده است.