کاراته ایران نایب قهرمان المپیک ناشنوایان شد

کاراته  ایران نایب قهرمان المپیک ناشنوایان  شد

در پایان سومین روز از بازی‌های المپیک ناشنوایان که در شهر کاشیاس دوسول برزیل در حال برگزاری است، تیم کاراته زنان و مردان ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز نایب قهرمان این رقابت‌ها شناخته شدند.

محسن عاشوری سرپرست تیم ملی کاراته ناشنوایان در خصوص عملکرد تیم کاراته زنان و مردان در بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان، اظهار کرد: در این دوره از بازی‌ها ۳۰ کشور در مسابقات کاراته زنان و مردان شرکت کرده بودند که تیم ایران با کسب (۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز) و در مجموع با ۱۰ مدال بعد از تیم اوکراین در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم‌های ونزوئلا و ژاپن به ترتیب سوم و چهارم شدند.

وی گفت: تیم ایران با ۱۵ ورزشکار (۶ مرد و ۹ زن) در کاتا و کومیته انفرادی و تیمی شرکت کرده بود که عملکرد ورزشکاران راضی کننده بود و انتظارات را برآورده کردند.

عاشوری خاطرنشان کرد: من برای دومین بار در رقابت‌های کاراته ناشنوایان حضور داشتم و تصور نمی‌کردم که سطح کیفی مسابقات تا این حد بالا باشد.

سرپرست تیم ملی کاراته ناشنوایان ضمن تشکر از زحمات رئیس فدراسیون ناشنوایان، بیان کرد: تیشه گران و سایر همکاران وی در فدراسیون برای ارتقاء جایگاه ورزش ناشنوایان طی چند سال گذشته زحمات زیادی کشیده‌اند و پوشش این تعداد رشته و برگزاری اردوهای متعدد کار بسیار سختی است. هر چند مطالبات ورزشکاران و مربیان از این فدراسیون زیاد است، اما باید به این مسئله واقف باشیم که فدراسیون دارای تنگناهای زیادی است که ضرورت دارد وزارت ورزش و جوانان از نظر اعتباری نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد تا در تداوم موفقیت‌ها با مشکل خاصی مواجه نشود.

عاشوری همچنین از رغبتی سرپرست کاروان ایران در المپیک ناشنوایان که امکانات خوبی را برای ورزشکاران ناشنوا فراهم کرده است، تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به عملکرد خوب کاراته کاران در بازی‌های المپیک، گفت: هر چند برخی از ورزشکاران به دلیل عدم حضور در مسابقات برون مرزی و نداشتن تجربه کافی در کسب مدال بی دقتی کردند، اما عملکردشان راضی کننده بود و برای کسب مدال به سختی رقابت کردند.

عاشوری در پایان خاطرنشان کرد: این فدراسیون‌ جدا از فدراسیون‌ کاراته نیست، با همکاری این دو فدراسیون سعی خواهیم کرد تیم قدرتمند و خوبی را برای المپیک ۲۰۲۵ که به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد، آماده کنیم و به نتایج بهتر از برزیل دست پیدا کنیم.