چرا جایگاههای سوخت بوشهر تعطیل شد؟

چرا جایگاههای سوخت بوشهر تعطیل شد؟

 طی هفته های اخیر تعطیلی برخی جایگاههای سوخت سی ان جی در استان بوشهر باعث سرگردانی مردم و شلوغی جایگاههای فعال دیگر شده است.

استان بوشهر دارای 35 جایگاه سوخت سی ان جی می باشد که طی هفته های اخیر 10 جایگاه تعطیل شده و دلیل آن مشکلات ایمنی عنوان گردیده است.

این اتفاق در حالی افتاد که میزان مصرف سوخت سی ان جی در ماههای اخیر و میزان مراجعه مردم به این جایگاههای سوخت افزایش یافته است.

به گفته برخی از شهروندان، تعطیلی این جایگاهها در مناطقی رخ داده که دسترسی به نزدیک ترین جایگاه سوخت زمانبر است و همین موضوع باعث سرگردانی مشتریان آنها بویژه رانندگان تاکسی‌ها برای مراجعه به جایگاه‌های دیگر و طولانی‌تر شدن صف‌ های انتظار شد.

استاندارد درخواست کرد، شرکت پخش اجرا

روابط عمومی استاندارد بوشهر از قول مدیرکل اعلام کرد: «ما نواقص را اعلام کرده و شرکت پخش فرآورده های نفتی مجری تعطیلی و جلوگیری از فعالیت جایگاههای موردنظر می باشد و خودشان در این خصوص توضیح می دهند.»

روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر هم تعطیلی جایگاههای سوخت سی ان جی را ناشی از گزارش اداره استاندارد درباره مشکلات ایمنی آنها و برای پیشگیری از حوادث و خطرات احتمالی دانست.

مهرداد بیوکی اسامی جایگاههای تعطیل شده را چنین برشمرد: میدان میوه و تره بار برازجان، شبانکاره، مرادی دیر، شهرداری دیر، نخل تقی، نامداری کنگان، پرواز بوشهر، المهدی گناوه، آبپخش و دیلم.

به گفته بیوکی، جایگاههای آبپخش و دیلم اهتمام بیشتری برای رفع نواقص داشته اند و انتظار می رود بزودی به چرخه فعالیت برگردند.

پرونده قضایی برای 3 جایگاه سی ان جی

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان درباره غیرفعال بودن سه جایگاه سی ان جی استان هم اظهار کرد: جایگاه خیابان مطهری بوشهر، خلیج فارس کنگان و آتیه عسلویه با وجود گذشت مدتها از مجوز صادر شده، ولی اهتمامی به فعالیت و خدمات رسانی نداشته اند که پس از اخطارهای مکرر، پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال شده تا تعیین تکلیف شود.

بیوکی با بیان اینکه جایگاه داران خصوصا سی ان جی ملزم به رعایت دستورالعمل های استاندارد و ایمنی هستند اظهار کرد: متاسفیم که عدم توجه به این نکات باعث می شود که ما برای جلوگیری از بروز حادثه ورود و مانع فعالیت شان شده ایم که مشکلاتی هم برای هم استانی ها در پیش آورده، ولی امیدواریم در موعد قانونی نسبت به رفع نواقص اقدام کنند و به مدار سرویس دهی بازگردند.