وزیر آموزش و پرورش: نخبگان بدون آزمون وارد دستگاه‌های اجرایی شوند

وزیر آموزش و پرورش: نخبگان بدون آزمون وارد دستگاه‌های اجرایی شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال راه اندازی تعدادی هنرستان در کنار صنایع هستیم و همچنین بستری ایجاد کنیم تا نخبگان بدون آزمون وارد دستگاه هایی اجرایی شوند.

یوسف نوری بعد از ظهر پنجشنبه در جمع منتخبی از دانش آموزان استان فارس با اشاره به نقش هیأت‌های مذهبی و تأثیر فعالیت برای ائمه اطهار (ع)، گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی با راه‌اندازی پویش‌های خلاقانه در راستای فرهنگ سازی و ارتقای سطح فرهنگ در جامعه و در بین دانش‌آموزان مؤثر باشند.

وی از مسئولان تشکل‌ها خواست تا با ساماندهی به عنوان حلقه میانی نقش ایفا کنند و دانش‌آموزان را برای ایجاد موج‌های اجتماعی در جامعه حرکت دهند، زیرا این فعالیت‌ها نیاز امروز جامعه است و هر کدام از تشکل‌ها پایگاهی را ایجاد کنند و در نقش یک امت، منشأ خیر در جامعه شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیاز تمدن نوین اسلامی، آموزش و پرورشی در تراز چنین تمدنی است، گفت: برنامه‌ریزی و جلسات مستمر، در این راستا در آموزش و پرورش تشکیل شده است تا با اصلاح برخی رویه‌ها، نظام آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

نوری ادامه داد: در دوره‌های گذشته می‌خواستیم صنعت را به هنرستان‌ها وارد کنیم، اما این کار اشتباه بود، کارخانه را نباید به هنرستان بیاوریم، بلکه به دنبال این هستیم تا تعدادی هنرستان در کنار صنایع ایجاد کنیم و این بستر را ایجاد کرده‌ایم تا نخبگان، بدون آزمون جذب دستگاه‌های اجرایی شوند و آموزش و پرورش باید در خط مقدم جذب نخبگان باشد.

وی از دانش‌آموزان خواست تا با توسعه فضای‌های یادگیری از فضای مدرسه خارج شوند و محیط‌های مختلف اجتماعی و اصنافی مانند: نانوایی، مسجد، محافل مذهبی، صنایع موجود در محلات خود را ببینند و با فعالیت‌های اجتماعی آشنا شوند، لذا همکلاسی‌های خود را به این سمت حرکت دهید و تمام مطالبات خود را برنامه‌ریزی کنید و به عنوان حلقه واسط در رفع مسائل موجود مؤثر باشید.

نوری ادامه داد: دانش‌آموزانی را می‌شناسیم که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند و پس از تکمیل تحصیلات خود، با وجود برخی سختی‌ها و مشکلات به کشور باز می‌گردند و به ملت خود خدمت می‌کنند، همانطور که در گذشته، دکتر حسابی‌ها هم برگشتند و منشأ ایجاد دانشگاه و خدمات مختلف در کشور شدند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر انجام حرکت‌های جهادی، گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان، هرکدام باید در راستای رفع مسائل و موانع موجود با ایجاد جمع‌های جهادی دانش‌آموزی، قدم بردارید و منشأ رویدادهای بزرگ فرهنگی شوید.

نوری خطاب به نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: شما دانش‌آموزان و خصوصاً نخبگان، آینده‌سازان این مملکت هستید و نقطه اشتراک سرود سلام فرمانده، امام زمان (ع) به عنوان فصل مشترک همه ما است که موجب اتصال همه ما باهم می‌شود.

وی تاکید کرد ملت ما در ابتدا تکلیف‌گرا است به این معنی که قبل از اینکه فریاد بزند و مشکل را بازگو کند، بنابر تکلیف خود، برای رفع مشکلات تلاش می‌کند، بنابراین انتظار داریم؛ دانش‌آموزان با همیاری یکدیگر در مدارس و در حوزه‌های فعالیتی خود، منشأ برکت و اتفاقات مثبت در راستای رفع مسائل باشند.