فوری؛ هشدار به بیماران قلبی و دیابتی

فوری؛ هشدار به بیماران قلبی و دیابتی
افزایش دمای هوا

همزمان با افزایش دمای هوا در تابستان، نگرانی‌ها از این که افزایش دما سبب وارد آوردن مشکلات به بدن افراد، به خصوص آن‌هایی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند، شود را افزایش داده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند قرار گرفتن در معرض خورشید آن هم در زمانی که دمای هوا بالا است، می‌تواند به فشار شدیدی بر قلب منجر شود.

جان وایتمور (Joanne Whitmore)، پرستار ارشد قلب در بنیاد قلب انگلیس (British Heart Foundation) به نشریه «سان» انگلیس گفت: در صورتی که شما مشکل قلبی داشته باشید، ممکن است در معرض خطر بالاتری قرار بگیرید.

او در ادامه اضافه کرد: بدن شما برای آن که دمای خود را در سطح عادی نگه دارد، باید سخت‌تر کار کند و همین امر نیز فشار بیشتری را بر قلب شما وارد می‌سازد. باید بدانید مهم است شما سطح مایعات را در بدن خود بالا نگه دارید.

دکتر «Manoj Thangham» از متخصصان قلب گفت: زمانی که بدن دچار کم آبی می‌شود، بدن تلاش می‌کند تا این امر را جبران کند و به همین خاطر هزینه بیشتری را بر بدن شما وارد می‌کند.

او همچنین هشدار داد حتی افرادی که قلبی سالم نیز دارند بایستی مراقب خود در زمان گرما باشند. این در حالی است که یک پژوهش جدید نیز نشان می‌دهد زمانی که دما افزایش می‌یابد، مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی نیز افزایش می‌یابد. دما‌های بالای ۳۷ درجه سانتی گراد و حتی دمای ۲۹ درجه به بالا همراه با رطوبت، می‌تواند برای قلب سخت باشد.