نگرانی از ورود ویروس «اومیکرون»/ مراقبت از مرزهای خوزستان تشدید شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: سرعت انتشار ویروس جدید کرونا ۱۰ برابر نوع دلتا است

نگرانی از ورود ویروس «اومیکرون»/ مراقبت از مرزهای خوزستان تشدید شود
نشست ستاد کرونا در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کنترل مرزهای خوزستان برای جلوگیری از انتقال سویه جدید کرونا ضروری است. وی افزود: ویروس نوع جدید همچون دلتا از آفریقا به دیگر قاره ها راه یافت، البته اکنون کمتر از ۱۰۰ مورد از این ویروس شناسایی شده که تاکنون ۵۰ جهش پیدا کرده در حالی که تعداد جهش های دلتا محدودتر بود. سرعت انتشار ویروس جدید کرونا ۱۰ برابر نوع دلتا است.
دکتر فرهاد ابول نژادیان با بیان اینکه در کشورهای آفریقایی کمتر از ۲۲ درصد مردم واکسن زده‌اند، گفت: هنوز اطلاع دقیقی از اینکه سویه جدید کرونا، واکسن گریز است یا خیر در دسترس نیست.
وی ادامه داد: احتمال می‌رود ظرف یک تا ۲ ماه آینده ویروس نوع جدید وارد کشور شود. اکنون خیلی از کشورها مرزهای خود به کشورهای آفریقایی را بسته‌اند.
ابول نژادیان اظهار داشت: در ایران هیچ پرواز مستقیمی به این کشورها نداریم اما با توجه به اینکه امارات و برخی کشورهای دیگر به آفریقا پرواز دارند، نگرانی داریم از این طریق آلودگی ایجاد شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین گفت: با توجه به موجودی خوب واکسن در خوزستان  از هم استانی‌ها دعوت می‌شود با گذشت چهار ماه از تزریق دُز دوم واکسن نسبت به دریافت دُز سوم اقدام کنند.
گفتنی است، اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۴ شهرستان آبی کرونایی هستند.