فارس رتبه‌ نخست حوادث جاده‌ای

استان فارس با ثبت بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای در شش ماهه‌ی اول امسال همچنان صدر نشین جدول آمار‌های تصادفات در کشور است.

فارس رتبه‌ نخست حوادث جاده‌ای
فارس با ثبت بیشترین تصادف جاد ه ای در شش ماهه ی اول امسال

بنا بر گفته رئیس اداره‌ عملیات پلیس راه شمال فارس، این استان از لحاظ تصادفات جاده‌ای در صدر استان‌های کشور است. سرهنگ همایون پور با بیان اینکه علت اصلی این تصادفات عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد سهم و تخطی از سرعت مطمئنه است، افزود: این روز‌ها آمار تصادفات درون شهری فارس هم حال و روز خوبی ندارد و این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است. وی گفت: بالا بودن این آمار‌های نگران کننده باعث شد در روزی که به یاد قربانیان حوادث ترافیکی نامگذاری شده متولیان امر در کمیسیون ایمنی راه‌های استان به دنبال راه چاره باشند.
به گفته‌ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در این جلسه با هدف کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان بررسی موانع و مشکلات پیش روی اصلاح محور‌های چهار خطه استان به ویژه جهرم به لار، فسا به داراب ونی ریز به کرمان در دستور کار قرار گرفت و قرار شد با تامین منابع مالی این موانع و مشکلات به زودی برطرف شود.
سرهنگ هماون پور افزود: برای سروسامان دادن به کمربندی شیراز هم قرار شد نصب دوربین‌های نظارتی پلیس و محدود شدن مسیر‌های دسترسی محلی به کمربندی در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.