طارمی و تیمش در حسرت صعود

اوج گیری مسی و شکست پپ در لیگ قهرمانان اروپا

طارمی و تیمش در حسرت صعود

اولین شب از هفته ششم رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا با برتری تیم‌های رئال مادرید مقابل اینتر، لیورپول مقابل میلان و شکست پورتو با طارمی مقابل اتلتیکو مادرید و شکست خارج از خانه شاگردان پپ گواردیولا و پیروزی پرگل پاری‌سن‌ژرمن در یک بازی خانگی به پایان رسید. در نخستین شب از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، دو بازی در گروه  Aبرگزار شد که در پایان آنها منچسترسیتی 2 بر یک به میزبان خود لایپزیش باخت اما پاری‌سن‌ژرمن با اقتدار بر میهمان خود تیم کلوب بروژ غلبه کرد.
در بازی دیگر این گروه، پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه خانگی خود پارک دو پرنس موفق شد میهمانش کلوب بروژ را شکست دهد. کیلیان امباپه و لیونل مسی هر کدام دو بار در این بازی برای PSG‌گلزنی کردند. امباپه که در پایان به عنوان بهترین بازی میدان معرفی شد، در دقایق 2 و 7 و مسی در دقایق 38 و 75 (پنالتی) گل‌های خود را به ثمر رساندند. نتایج این بازی‌های برای دو تیم بالای جدول اهمیتی نداشت چرا که پیش از این مسجل شده بود که منچسترسیتی به عنوان تیم اول و  PSG‌ به عنوان تیم دوم صعود کرده‌اند. حالا لیونل مسی به رکورد دیگری از کریستیانو رونالدو دست یافته و در مقابل 38 تیم مختلف در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده است. همچنین لیونل مسی به رکورد 16 گل زده از بیرون محوطه جریمه در سال 2021 دست یافت و مهمتر از همه با زدن 758 گل، از رکورد تاریخی 757 بار گلزنی متعلق به پله، ستاره افسانه ای فوتبال برزیل نیز گذشت.

در گروه B لیگ قهرمانان اروپا آث میلان برای صعود به دور بعد حتماً می‌بایست لیورپول را شکست می‌داد. آنها توانستند گل اول را به لیورپول در ورزشگاه سن سیرو توسط توموری در دقیقه 29 به ثمر برسانند اما محمد صلاح و اوریگی دو گل زدند تا بازی 2 بر یک به سود تیم انگلیسی شود. لیورپول با این پیروزی ششمین برد متوالی خود در مرحله گروهی را جشن گرفت. یاران مهدی طارمی هم برای صعود به دور بعد در اندیشه پیروزی مقابل شاگردان سیمئونه بودند. نیمه اول این دیدار بازیکنان اتلتیکو مادرید با دفاع لایه لایه خود مانع از گلزنی تیم پرتغالی شدند و پورتو هر چه زد به در بسته خورد. شاگردان سیمئونه بیشترین تمرکز خود را بر روی ضدحمله درنظر گرفته بودند و به دنبال یک فرصت بودند تا با ضد حمله دروازه پورتو را باز کنند. دو تیم برای صعود به مرحله حذفی حتماً می بایست در این بازی به برتری می‌رسیدند و این موضوع حساسیت بالایی را در ورزشگاه دراگائو به وجود آورده بود. اولین گل را برخلاف جریان بازی، توسط آنتوان گریزمان در دقیقه 56 زده شد. در ادامه بازی هم تیم خشن اتلتیکو یک اخراجی داد. کاراسکو در دقیقه 67 کارت قرمز دریافت کرد تا اتلتیکو 10 نفره شود. در شرایطی که امیدهای پورتو زنده شده بود، اخراج وندل باعث شد تا دو تیم 10 نفره به ادامه بازی بپردازند. در ادامه مهدی طارمی مهاجم ایرانی که از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و یکی، دو فرصت برای گلزنی داشت. در صحنه اول او در حالی که هیچ مزاحمی نداشت ضربه بی‌دقتی را روانه دروازه حریف کرد و توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. در موقعیت دوم هم که اوبلاک مانع ورود توپ به دروازه شد طارمی می‌توانست با یک ضربه دقیق‌تر به روند گل نزدن خود پایان بدهد.
روی صحنه گل اول هم توپ با ضربه سر طارمی جلوی پای گریژمان افتاد که البته مهاجم ایرانی را نمی‌توان چندان مقصر دانست. این پایان کار برای پورتو نبود، در شرایطی که شاگردان کونسیسائو برای کسب تساوی جلو کشیده بودند، در نهایت روی ضد حمله دو گل دریافت کردند تا شیرازه این تیم از هم بپاشد. کوره آ 90 و دی پائول 2+90 دو گل برای اتلتیکو زدند تا این تیم اسپانیایی با 7 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود. پورتو هم با 5 امتیاز راهی لیگ اروپا شد.

مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا: لیورپول، اتلتیکومادرید، پاری سن ژرمن، منچسترسیتی، آژاکس، اسپورتینگ، رئال مادرید، اینتر

لیگ اروپا:لایپزیش، دورتموند، شریف، پورتو

حذف: بروژ، میلان، بشیکتاش، شاختار.

در ادامه بازی‌های هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:30 به وقت تهران، 6 بازی دیگر در گروه‌های B، C‌ و D برگزار می‌شود.